Empresa i Treball

El Departament d'Empresa i Ocupació col·labora amb Google per impulsar la iniciativa "Barcelona Go Mobile"

query_builder   22 febrer 2012 12:30

event_note Nota de premsa

El Departament d'Empresa i Ocupació col·labora amb Google per impulsar la iniciativa "Barcelona Go Mobile"

 

  • 26 punts d'interès de la ciutat compten des d'avui amb un lloc web específicament dissenyat per a dispositius mòbils.
 
  • La iniciativa servirà per ajudar-los a aprofitar el potencial de negoci que ofereix el món mòbil i per oferir una millor experiència als usuaris.
 
  • Google ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’Invest in Catalonia i l'Ajuntament de Barcelona.
 
 
Barcelona ha fet avui un pas més cap a la "mobilitat". El Departament d’Empresa i Ocupació ha col·laborat amb Google per posar en marxa la iniciativa “Barcelona Go Mobile”, a través d’Invest in Catalonia – l’àrea d’atracció d’inversions estrangeres a Catalunya – i l’Ajuntament de Barcelona.
 
En total, 26 punts d'interès de la ciutat (museus, hotels, restaurants) tindran la seva pàgina web específicament per al mòbil coincidint amb la celebració del Mobile World Congress. L'objectiu és que les empreses i entitats puguin desenvolupar el seu negoci a través d'aquest nou canal, arribar a un nombre major i divers d'usuaris, i poder fer un pas més en la seva internacionalització. Els internautes, per la seva banda, podran gaudir d'una millor experiència a l'hora d'informar-se i gaudir dels seus productes i serveis.
 
Barcelona es converteix cada any en la capital de la indústria de la tecnologia i els serveis mòbils gràcies al Mobile World Congress i ha estat escollida per l'Associació d'empreses del sector (GSMA) com a Mobile World Capital per als propers anys. Per això s'ha seleccionat aquesta ciutat per posar en marxa aquesta iniciativa amb l'objectiu que més punts d'interès tant a Barcelona com en d’altres ciutats del país s'animin a crear i posar en marxa la seva pàgina web per al mòbil.
 
"Gràcies a la col·laboració amb Google, aconseguirem, començant per Barcelona, que Catalunya sigui una comunitat pionera en el ple aprofitament de les oportunitats que ofereix la tecnologia mòbil per atreure i generar negoci, ajudant a dinamitzar la nostra economia i oferint una millor experiència als ciutadans", ha comentat Josep Moragas, Conseller Delegat d'ACC1Ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa catalana del Departament d'Empresa i Ocupació.

"Barcelona ja està exercint la capitalitat del mòbil, utilitzant les noves tecnologies per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i dels que ens visiten. I som conscients que dinamitzant la indústria de les aplicacions mòbils ens convertim en un pol d'atracció d'activitats econòmiques d'alt valor afegit”, ha assegurat Manel Sanromà, gerent de l'Institut Municipal d'Informàtica de l'Ajuntament de Barcelona.

"Amb aquesta iniciativa volem que cada vegada més empreses concebin les oportunitats que ofereix el món mòbil per al seu desenvolupament de negoci i internacionalització i que entenguin la importància que, des d'un punt de vista d'usuari, té poder accedir als continguts i gaudir dels productes i serveis des del mòbil", ha afirmat Rikard Steiber, Director de Màrqueting Global per a anuncis i mòbils de Google.
 
Els turistes són un dels col·lectius que més utilitzen els smartphones. A Catalunya, que ha rebut més de 23,5 milions de turistes al 2011, és especialment rellevant disposar d’un bon posicionament a la xarxa mòbil. Poder consultar la informació sobre les destinacions turístiques al mòbil també impulsarà el creixement d'aquest sector, permetent crear valor afegit per als visitants i incrementant el nivell d'adaptació de cara al futur mòbil de molts aspectes de l'economia.