Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT)

Roser Clavell, secretària general del Patronat Catalunya Món, explica el projecte Marca Catalunya a les universitats catalanes

La trobada ha tingut lloc a Tarragona en el marc de la reunió de la comissió d'internacional del Consell Interuniversitari de Catalunya

query_builder   6 març 2012 16:31

event_note Nota de premsa

Roser Clavell, secretària general del Patronat Catalunya Món, explica el projecte Marca Catalunya a les universitats catalanes

La trobada ha tingut lloc a Tarragona en el marc de la reunió de la comissió d'internacional del Consell Interuniversitari de Catalunya

Un dels objectius estratègics del Patronat Catalunya Món és consensuar la Marca Catalunya i potenciar el seu posicionament al món. Per al desenvolupament del projecte, es va impulsar l’any 2010 el Comitè Marca Catalunya on estan representats diferents sectors de la societat catalana tant públics com privats, també el Consell Interuniversitari de Catalunya, amb ànims d’aconseguir el màxim consens entre els actors implicats en la construcció de la marca del país. En el marc dels contactes bilaterals i sectorials que la secretària general del Patronat està tenint amb tots els membres del Comitè, Roser Clavell, s’ha reunit aquest matí a Tarragona amb els vicerectors d’internacional de les universitats catalanes en tant que públic objectiu prioritari de la Marca Catalunya.
 
El motiu de la reunió, realitzada a petició dels vicerectors d’internacional de les universitats catalanes, ha estat explicar de primera mà a la comunitat acadèmica, universitària, científica i tecnològica el detall dels treballs i compartir els arguments en fase de debat.
 
L’objectiu de la creació i la gestió de la Marca Catalunya és projectar la imatge de Catalunya al món, posicionar el país com a actor compromès i contribuir a la seva internacionalització, per tant, els requeriments bàsics del projecte són el consens, el procés obert i plural, l’interès general, la transversalitat, la rellevància dels diferents públics objectius i, sobretot, el seu dinamisme que farà que el resultat s’adapti als diferents sectors i circumstàncies.