Territori i Sostenibilitat

El Port i la Generalitat acorden una estratègia per optimitzar el sistema de transport terrestre portuari

query_builder   7 març 2012 12:01

event_note Nota de premsa

El Port i la Generalitat acorden una estratègia per optimitzar el sistema de transport terrestre portuari

El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, han signat un conveni per desenvolupar un conjunt d’iniciatives orientades a incrementar la competitivitat i a optimitzar el funcionament del transport de contenidors del Port de Barcelona. L’acord permetrà reforçar les juntes arbitrals en cas de conflictes o reclamacions.
 
Les accions programades aniran encaminades a garantir la lliure concurrència en la contractació de serveis de transports i a aportar estabilitat i transparència a les relacions comercials. Així, es reforçarà l’actuació de les juntes arbitrals de transport en els conflictes i reclamacions en l’àmbit portuari.
 
Altres objectius de l’acord són millorar les condicions de seguretat en el desenvolupament de les activitats de transport terrestre i l’ampliació de zones d’estacionament que facilitin i optimitzin l’operativa dels vehicles. També es prendran mesures per agilitar les entrades i sortides de vehicles a les terminals i dipòsits de contenidors per realitzar operacions de càrrega i descàrrega.
 
Així mateix, s’impulsaran accions formatives específiques orientades al progrés tècnic dels serveis i a l’adopció de bones pràctiques empresarials. A més, la direcció general de Transports i Mobilitat i el Port de Barcelona cooperaran en matèria d’inspecció de les activitats de transport.
 
Ambdues parts es comprometen a realitzar un primer balanç de compliment de les accions en el termini de sis mesos i a fer-ne seguiment de forma periòdica.
 
Element clau de competitivitat
 
El transport terrestre de contenidors és un element essencial en el funcionament del sistema portuari. Les entrades i sortides de mercaderies al Port de Barcelona es fan de forma predominant per carretera i el tràfic de contenidors ocupa una posició capdavantera en el conjunt de transports que es realitzen al recinte portuari.
 
L’entrada en funcionament al mes de juliol de la nova terminal de contenidors del moll Prat i l’ampliació de la capacitat del Port generaran nous fluxos de tràfic, la qual cosa posa de relleu la necessitat de disposar d’eines eficaces de suport a les empreses de transport terrestre de contenidors.
 
En els darrers anys s’ha incrementat l’oferta dels operadors terrestres al Port i també la possibilitat d’elecció per part dels clients. Així, un nombre molt elevat d’empreses i treballadors autònoms, amb una flota superior als 1.500 vehicles, es dediquen de manera habitual a aquesta activitat.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 153