Empresa i Coneixement

El conseller d'Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, anuncia contactes amb 28 aerolínies per recol·locar treballadors d'Spanair

query_builder   7 març 2012 18:14

event_note Nota de premsa

El conseller d'Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, anuncia contactes amb 28 aerolínies per recol·locar treballadors d'Spanair

 

  •  El conseller ha comparegut avui al Parlament per explicar les gestions en matèria d’ocupació i consum que ha dut a terme el Departament arran del tancament de la companyia aèria

 

  • A dia d’avui, més de 80 treballadors ja estan en processos avançats de recol·locació

 

  • L’Agència Catalana del Consum ha atès 3.810 reclamacions i 1.274 consultes d’usuaris afectats per Spanair

 

 
El conseller d’Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, acompanyat del director general de Relacions Laborals, Ramon Bonastre, i del director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, ha comparegut avui davant la comissió d’Empresa i Ocupació del Parlament de Catalunya per explicar les gestions dutes a terme pel Departament en matèria tant d’ocupació –mediació en l’ERO a petició del jutge, recol·locació i seguiment del pla social- com de protecció dels consumidors en el procés de tancament de l’aerolínia Spanair.
 
El conseller s’ha felicitat perquè la diligència i la bona disposició de totes les parts afectades pel cessament d’activitats de Spanair han permès resoldre amb celeritat els diferents tràmits necessaris per posar en marxa un pla social per als treballadors de la companyia. Així, el conseller ha avançat que ja s’ha contactat amb 28 companyies aèries per tal de negociar la possibilitat d’incorporar treballadors procedents de Spanair, i que a hores d’ara hi ha una vuitantena de persones en processos avançats de recol·locació.
 
El director general de Relacions Laborals, Ramon Bonastre, ha recordat que la Generalitat ha gestionat i coordinat un procediment que afecta treballadors de tota Espanya -19 centres de treball en 13 províncies diferents, i un total de 2.604 treballadors, 426 dels quals a Catalunya-, i que ha estat i és especialment complex pel fet d’estar sota tutela judicial. Tant Bonastre com el conseller han destacat que tot just un mes després ja s’ha desbloquejat la situació dels treballadors perquè puguin accedir a la prestació d’atur o a recol.locar-se, i han recordat que des de l’1 de març ja està operativa oficialment la comissió que s’ocupa de fer seguiment del pla social i de facilitar la recol·locació dels empleats d’Spanair.
 
Pel que fa la defensa dels consumidors, l’Agència Catalana del Consum  (ACC) ha rebut 3.810 reclamacions i 1.274 consultes relacionades amb Spanair, que han estat ateses de manera individualitzada. Segons les dades facilitades per Alfons Conesa, un 68% dels compradors de bitllets de Spanair que es van quedar sense volar ja han recuperat els seus diners, ja que havien pagat amb targeta de crèdit i les seves entitats bancàries han procedit a efectuar la devolució.