Servei Català de Trànsit

L'SCT posa en marxa un pla d'acció davant l'elevada sinistralitat registrada al gener i febrer

query_builder   8 març 2012 16:30

event_note Nota de premsa

L'SCT posa en marxa un pla d'acció davant l'elevada sinistralitat registrada al gener i febrer

A l’inici d’aquest 2012 hi ha hagut un augment del 30% de les víctimes mortals respecte del mateix període de l’any passat
 
 
Davant el repunt de sinistralitat que s’ha registrat els dos primers mesos d’aquest 2012, el Servei Català de Trànsit (SCT), juntament amb la Policia de la Generalitat — Mossos d’Esquadra, establirà a partir d’aquest cap de setmana de març un pla d’acció per frenar aquest increment de les víctimes mortals a les carreteres de Catalunya.   
 
Aquest pla d’actuació es desenvoluparà amb un augment de la presència policial a les carreteres. En aquest sentit, es portarà a terme una acció concreta de planificació de controls de trànsit dels Mossos d’Esquadra per tota la xarxa viària catalana, concentrada els divendres i els diumenges. Convé destacar que aquests dos dies de la setmana són els que han registrat un augment més significatiu d’accidentalitat aquest 2012.
 
Així doncs, es reforçarà la vigilància policial en els eixos viaris principals de les demarcacions territorials respectives i es farà una incidència especial en la tipologia de controls següent:
 
  • Controls de velocitat, que es portaran  a terme amb vehicles policials equipats amb cinemòmetres (radars). També s'instal·laran  temporalment sistemes de radar en línea amb caixes RADAR.
  • Controls d‘alcoholèmia i drogues especialment concentrats a les hores vinculades als desplaçaments lúdics i a les zones d’influència d’espais d’oci.
  • Controls sobre elements de seguretat passiva, fonamentalment sobre l'ús correcte del cinturó per part de tots els ocupants dels vehicles.
  • Vigilància sobre les conductes d’alt risc concretades en els avançaments antireglamentaris i les conduccions temeràries.

 

Quant a la cobertura territorial d’aquest pla de xoc, els eixos viaris estratègics de control policial seran els següents:

 
Vies d’actuació prioritària: N-II / NII-a, A-2, AP-7, C-16, C-55,   C-13, C-17, C-14, C-12 i C-35.
 
Vies d’actuació de vigilància específica: C-31, C-58, C-32,       N-340, N-260, N-240, B-20, B-23, C-25 i C-59.
 
Convé destacar que aquest dispositiu restarà vigent tots els caps de setmana d’aquest mes de març i, un cop finalitzat aquest període, es revisarà en funció de l’evolució i la tendència de l’accidentalitat per tal  de valorar el manteniment de la implementació o adequar-lo, si és el cas.
 
A banda d’aquest operatiu policial en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra, l’SCT també farà tasques de vigilància i control aeri a través de l’helicòpter.
 
A més, es reforçarà el missatge d’alerta a la ciutadania per aquest increment de la sinistralitat a través dels panells de missatgeria variable disposats a les carreteres de Catalunya, i també mitjançant el web de l’SCT,  www.gencat.cat/transit, i de la xarxa social Twitter (@transit).
 
 
Augment de la sinistralitat
 
Entre l’1 de gener i el 29 de febrer, 39 persones han mort a la xarxa viària catalana, cosa que suposa un augment del 30% de les víctimes mortals respecte del mateix període de l’any passat, quan hi va haver 30 víctimes mortals. Aquestes xifres preocupants suposen el pitjor primer bimestre de la darrera dècada pel que fa a mortalitat viària.
 
Fins a data d’avui, la xarxa viària interurbana ha registrat un total de 35 accidents mortals, que han ocasionat 42 víctimes mortals. D’aquests sinistres, 13 han estat col·lisions frontals i han provocat 19 morts, un 45,2% del total de les víctimes mortals d’enguany. L’SCT demana als conductors que extremin l’atenció i la prudència en la conducció perquè no es produeixin aquest tipus de xocs a les carreteres, atès que gairebé sempre tenen conseqüències dramàtiques per als ocupants dels vehicles accidentats.
 
A més, l’SCT apel·la a la responsabilitat dels conductors, ja que la intervenció del factor humà ha estat determinant en diversos accidents mortals registrats en aquest inici d’any, i també fa una crida perquè no s’abaixi la guàrdia a l’hora de conduir per aconseguir canviar aquesta tendència negativa.

1  

Fitxers adjunts

Nota en pdf

Nota en pdf
PDF | 292