Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra de l’Àrea d’Investigació Criminal de Barcelona, en col·laboració amb agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria Vilafranca del Penedès i del Vendrell, han detingut Manuel E. M., de 60 anys i veí del Vendrell, Manuel A. E., de 49 anys i veí de Torrelles de Llobregat, i Sergio F. S., de 34 anys i veí d’Olesa de Montserrat, tots tres de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de quatre robatoris amb violència i intimidació. Tots tres han ingressat a presó.
La investigació es va iniciar el passat mes de novembre després que una dona fos assaltada al seu domicili de Barcelona per part de tres lladres amb la cara tapada. A partir d’aquí, els investigadors van seguir la pista als assaltants fins que el passat 15 de febrer es va detenir a dos d’ells, Manuel E.M i Manuel A. E., quan es disposaven a robar en un establiment comercial de Vilafranca del Penedès.
Posteriorment, gràcies a les tasques d’investigació, es va detenir el tercer atracador que s’estava buscant i se’ls va imputar dos robatoris amb violència més. L’un, comès el passat 27 de gener a un comerç del Vendrell, i l’altre, el passat 14 de gener, a un establiment de Vilafranca del Penedès.
Manuel E.M. i Manuel A.E., van passar a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Vilafranca del Penedès el passat 18 de febrer, qui en va decretar el seu ingrés a presó. Tots dos tenien nombrosos antecedents policials. El primer acumulava nou antecedents de diversos cossos policials per robatori amb violència i intimidació i un antecedent per assassinat i detenció il·legal. El segon tenia diversos antecedents per robatori amb força, robatori a interior de vehicle, robatori i furt d’ús de vehicle i falsificació documental. Sergio F. S., sense antecedents, va ingressar també a centre penitenciari després de passar a disposició judicial el passat 10 de març.
Àrea de Comunicació
Barcelona, 18 de març