Delegació a Tarragona

Quim Nin: Les lleis Òmnibus són l'exemple de la confiança del Govern en les empreses com a motors de la recuperació econòmica del país

query_builder   29 març 2012 13:28

event_note Nota de premsa

Quim Nin: Les lleis Òmnibus són l'exemple de la confiança del Govern en les empreses com a motors de la recuperació econòmica del país

El delegat del Govern a Tarragona ho ha dit durant l’acte de presentació de les Lleis Òmnibus, a l’auditori de la fundació Catalunya Caixa, davant dels més de 300 representants dels sectors econòmics i socials del territori
Fotografia de l'acte
 
 
L’acte de presentació de les Lleis Òmnibus han comptat amb la presència de la directora general dels Serveis Jurídics de la Generalitat, Margarida Gil, qui ha fet una explicació tècnica sobre les modificacions fetes, el grau d’importància i la seva aplicació. El delegat del Govern ha remarcat que aquestes lleis “sorgeixin de la premissa que el President Mas sempre ha manifestat envers la necessitat d’aprimament, d’austeritat i d’agilitat per fer front a les dificultats econòmiques que el país està patint. Des del Govern volem facilitar les coses, no complicar-les.
 
El delegat ha assenyalat que “durant molt anys aquest país ha estat farcit de normatives que impedien i dificultaven, i molt, els inicis i els desenvolupaments de les activitats econòmiques. El que calia era donar suports per engegar projectes empresarials, accelerant la resolució d’expedients i tràmits, millorant l’eficiència de l’administració, unificant i simplificant estructures i organismes, i impulsant una nova relació de l’administració amb empreses i particulars. I això és el que, en resum, volem fer amb aquestes Lleis Òmnibus”.
 
Les Lleis Òmnibus han significat un fort impuls normatiu que modifica fins a 96 lleis, dut a terme en temps rècord, amb la voluntat de  modernitzar l’administració a partir de fer-la més àgil, eficient i transparent, preparant-la per contribuir amb major eficàcia a la recuperació econòmica. “I els primers en donar exemple de com s’han de racionalitzar estructures internes de la Generalitat ha estat aquest Govern. Perquè entenem que hi havia un excés de departaments, de consorcis, d’instituts, d’empreses públiques,... en definitiva, de burocràcia, que feia que, en la gran majoria d’ocasions, l’administració es convertís en un monstre molt difícil de moure, molt costós de sufragar i totalment insostenible” –ha dit el delegat.
 
La simplificació d’estructures de la Generalitat s’ha demostrat amb la modificació de la regulació de més de 30 entitats del sector públic. Així, s’han suprimit fins a vuit entitats públiques, els serveis de les quals han estat absorbits per altres ens públics o per la pròpia administració. En altres situacions s’ha reordenat o concentrat funcions, amb eliminació d’òrgans i unitats, per evitar duplicitats, i s’ha reduït el nombre de membres de determinats òrgans per facilitar-ne l’operativitat.
 
Tot i això, Joaquim Nin ha destacat que “el Govern és conscient que la reactivació econòmica vindrà de la mà del sector privat, bàsicament, de les petites i mitjanes empreses, enteses com el binomi empresaris i treballadors. Per això necessitàvem eliminar l’excessiva burocratització que dificulta l’agilitat empresarial i el dinamisme dels emprenedors”.
 
L’estalvi econòmic que suposen aquestes Lleis Òmnibus es comptabilitzen del a següent manera: Estalvi econòmic directe: 265 MEUR; estalvi en càrregues administratives: 11,1 MEUR / anuals; estalvi en costos d’oportunitats : 73,6 MEUR anuals; estalvis sectorials: 150 MEUR de la modificació de la llei sobre enllumenat nocturn; 25 MEUR d’estalvi per a les empreses d’activitats extractives, gràcies al canvi en les condicions de les fiances; 2,1 MEUR d’estalvi amb la creació de la finestreta única d’ajuts cultural (Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural); 1,5 MEUR d’estalvi amb les facilitats per als trasllats en les oficines de farmàcia i amb la reducció d’estructura territorial del CatSalut; 1 MEUR d’estalvi en càrregues administratives d’urbanisme; 1,3 MEUR d’estalvi de reducció de càrrecs i estructures en els organismes públics de control audiovisual.
 
Joaquim Nin ha remarcat que “el President Mas sempre ha dit que aquest Govern és un “bussiness friendly”. I ho estem demostrant. Tant que la simplificació dels procediments que avui us presentem es fonamenten en la confiança que té el Govern en la responsabilitat dels empresaris i els particulars. Confiança i, alhora, control rigorós durant el desenvolupament dels projectes, com no pot ser d’una altra manera com a administració pública”.
 
Entre els canvis referencials que recullen les Lleis Òmnibus s’inclou el fet que permetran que determinades activitats econòmiques fins ara subjectes a autorització puguin engegar-se un cop comunicades prèviament a l’administració, amb l’acompanyament d’una declaració responsable, de manera que ja no és necessari esperar a que l’administració es pronunciï de forma expressa. El silenci administratiu positiu. La nova regulació farà que, quan un ciutadà o una empresa adreci una petició a l’Administració, un cop superat el termini de resposta per part d’aquesta, el seu silenci permeti al ciutadà tirar endavant la seva sol·licitud. Passa de NEGATIU A POSITIU , i disposarem de legislació urbanística més adaptada a cada municipi i a la crisi.
 
Per acabar, el delegat del Govern va manifestar que “aquest Govern ha posat les bases per afavorir la vostra feina. Segurament em direu que encara en podem fer més i que queda camí a recórrer per aconseguir una major fluïdesa entre l’administració i l’activitat econòmica. Però aquest Govern ha demostrat, amb decisió i valentia, i recollint les vostres aportacions, que pot donar impuls a una manera de treballar”.
 
Les Lleis Òmnibus –cita Quim Nin- són el “fruit del binomi administració-empreses; de la confiança mútua; de la voluntat de treballar plegats; de la col·laboració per millorar i per avançar i de la lluita per aconseguir un objectiu comú, que és fer que Catalunya s’aixequi i es rellanci”. 
 
 

3  

Fitxers adjunts

Fotografia 1

Fotografia 1
JPG | 1506

Fotografia 2

Fotografia 2
JPG | 2158

Fotografia 3

Fotografia 3
JPG | 2269