Agència de l'Habitatge de Catalunya

Habitatge i l'Ajuntament de Sant Celoni signen un conveni per atendre les famílies amb problemes de pagament d'hipoteques

query_builder   29 març 2012 13:21

event_note Nota de premsa

Habitatge i l'Ajuntament de Sant Celoni signen un conveni per atendre les famílies amb problemes de pagament d'hipoteques

  • El servei Ofideute de la Generalitat es consolida com a mesura que ja ha evitat més de 300 desnonaments
 
  • És el segon conveni que se signa amb un ajuntament per coordinar la mediació hipotecària a nivell local, el mes de març es va signar amb l’Ajuntament de Reus
Foto conveni signatura Ofideute Sant Celoni
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana de la Generalitat, Carles Sala, el director de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jaume Fornt, i l’alcalde de Sant Celoni, Joan Castaño, han subscrit aquest matí un conveni per crear el Servei d’assessorament sobre el deute hipotecari al municipi de Sant Celoni (Vallès Oriental).
 
La Generalitat compta des de gener de 2010 amb l’Ofideute, un servei de mediació entre particulars i entitats financeres creat per pal·liar els efectes de la crisi en l’àmbit de l’habitatge i evitar l’exclusió social per motiu residencial. Ara vol estendre aquesta iniciativa als ens locals per poder fer una atenció més propera a les persones afectades.
 
Amb l’acord d’avui l’Agència de l’Habitatge de Catalunya fa possible aquest Servei d’assessorament a Sant Celoni. L’Ajuntament s’entrevistarà amb les persones afectades per un crèdit hipotecari al qual no poden fer front i transmetrà un informe al servei de l’Ofideute de la Secretaria d’Habitatge i Millora Urbana. Un cop analitzat el cas, i sempre tenint en compte el dèbit pendent i els ingressos de la unitat familiar, l’Ofideute remetrà a l’entitat financera una proposta d’acord entre les dues parts del retorn del préstec o de resolució no onerosa dels contractes hipotecaris. També en farà el seguiment i comunicarà la resolució de l’expedient que faci el banc a l’oficina de Sant Celoni i a la persona afectada.
 
L’Ofideute està fent una tasca important i ja ha evitat més de 300 desnonaments. En els dos anys de funcionament s’han atès 1.045 famílies i s’han iniciat 732  processos amb uns resultats molt positius: un 66% dels casos atesos per Ofideute han acabat amb acord entre l’entitat financera i la família. Cal tenir en compte, a més, que des que es va iniciar el programa els casos atesos s’han multiplicat per quatre: el 2010 es van atendre 206 famílies i el 2011, un total de 839. Per això s’estan impulsant convenis amb els ajuntaments per estendre aquest servei a tot el territori català.
 
De forma paral·lela, el Parlament de Catalunya està impulsant una proposta perquè el Congrés dels Diputats legisli amb l’objectiu de donar una segona oportunitat a les famílies que no tenen possibilitat de retornar els crèdits bancaris, ja que es considera que les mesures proposades fins ara pel govern espanyol són del tot insuficients.

1  

Imatges

Foto signatura conveni Ofideute Sant Celoni

Foto signatura conveni Ofideute Sant Celoni 3065

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa conveni Ofideute Sant Celoni

Nota de premsa conveni Ofideute Sant Celoni
PDF | 54