Interior

El conseller Puig inaugura la nova comissaria de la Policia Local i el Jutjat de Pau de Deltebre

query_builder   13 abril 2012 19:38

event_note Nota de premsa

El conseller Puig inaugura la nova comissaria de la Policia Local i el Jutjat de Pau de Deltebre

Interior i l'Ajuntament de Deltebre signen l'adhesió d'aquesta població a la xarxa RESCAT i al programari SIPCAT
Foto
El conseller d’Interior, Felip Puig, ha inaugurat aquesta tarda les noves instal·lacions de la Policia Local de Deltebre i el nou Jutjat de Pau. El conseller ha destacat en la seva intervenció “l’esforç que ha fet l’ajuntament per a tenir aquestes noves instal·lacions, esforç que en el dia d’avui es valora molt”. Així mateix, el conseller ha mostrat el convenciment que aquestes noves instal·lacions “serveixin perquè vostès tinguin elements de referència en l’àmbit de la seguretat”
 
Puig ha aprofitat també la visita per assistir a la Junta de Seguretat del municipi, en la qual s’ha constatat que els indicadors de delinqüència a Deltebre “estan per sota de la mitjana de Catalunya”. Aquest fet ha comportat que tant el conseller Puig com l’alcalde de Deltebre, Gervasi Aspa, s’hagin emplaçat a millorar encara més la relació entre la Policia Local i els Mossos d’Esquadra.
 
Amb l’objectiu de enfortir aquesta relació, el conseller i l’alcalde han signat avui un conveni per a l’adhesió d’aquest municipi a la xarxa RESCAT de Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya. D’altra banda, la Policia Local de Deltebre s’ha integrat al programari SIPCAT, un sistema de gestió integral per a les policies locals de Catalunya, que permet interconnectar amb els sistemes d’informació del cos de Mossos d’Esquadra i amb el Centre d'Atenció de Trucades CAT 112 (telèfon d'emergències) i que el Departament d’Interior ofereix de forma gratuïta.
 
A l’acte també han assistit el delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès; el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Lluís Soler; el director general d’Administració de Seguretat, Andreu Martínez; la subdirectora territorial del Departament d’Interior a les Terres de l’Ebre, Eva Ruíz; el subdirector general de Coordinació de la Policia de Catalunya, Joan Carles de la Monja; i l'intendent cap de la Regió Policial Terres de l’Ebre, Francesc Xavier Monclús, entre d’altres autoritats.
 
 
XARXA RESCAT
 
La xarxa RESCAT és la xarxa de radiocomunicacions dels cossos operatius del Departament d’Interior i d’altres agents públics relacionats amb la gestió de les emergències de Catalunya (Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat, Bombers de Barcelona, Guàrdia Urbana de Barcelona, Servei d’Emergències Mèdiques, Agents Rurals, Agència Catalana de l’Aigua, Direcció General de Protecció Civil, policies locals i tots els ajuntaments sense policia local).
 
A diferència dels operadors de telefonia mòbil, la xarxa pretén arribar a tots els indrets on siguin necessàries les comunicacions, tant a nuclis de població com a tot el territori rural, i aporta un grau de fiabilitat major per garantir la disponibilitat del servei en tot moment i especialment en situacions d’emergència.
 
La xarxa està, a més, especialment dissenyada perquè sigui més robusta i fiable, sobretot en casos d’emergències, ja que no se satura per trucades de mòbils, té més cobertura que la telefonia convencional i resisteix en cas de manca de subministrament elèctric. Garanteix també la confidencialitat en les comunicacions i dades.
Entre les característiques de la xarxa RESCAT destaca la possibilitat de tenir localitzats tots els terminals i vehicles equipats d’emissores mitjançant un sistema GPS, cosa que permet visualitzar en tot moment on són cadascuna de les unitats operatives.
 
El Departament d’Interior ha ofert a totes les policies locals de Catalunya que també s’integrin en el mateix sistema de telecomunicacions i ha facilitat dos terminals als alcaldes de tots els municipis sense policia local de Catalunya, que d’aquesta forma estan connectats permanentment amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) per comunicar-se en qualsevol cas d’emergència.
 
Actualment hi ha signats 87 convenis per a l’adhesió dels ajuntaments a la xarxa RESCAT i 28 municipis que han aprovat el conveni per les seves Juntes de Govern o Ple de l’Ajuntament.
 
 
SIPCAT
 
El Departament d'Interior, en el marc del projecte PISE (Plataforma integrada de seguretat i emergències), ha impulsat un pla global de les emergències per a Catalunya que no sols involucra la Generalitat, sinó també les administracions locals.
 
El programari SIPCAT parteix d'una aplicació informàtica de seu local ja desenvolupada que ha servit de base per a la construcció del sistema, amb tots els requeriments funcionals i tècnics necessaris per assolir l'objectiu i l'èxit de les accions d'implantació del projecte (programari de gestió integral) a les policies locals de Catalunya.
 
Les característiques principals d’aquest nou aplicatiu són les següents:
 
  • Possibilitat de treballar indistintament en local o en remot segons es vulgui, sense necessitat de disposar de costosos servidors en les dependències municipals.
  • Funcionalitats avançades de gestió de la demanda (despatx), gestió i planificació d’activitats, gestió de recursos humans i materials, etc.
  • Quadre d’Indicadors de Gestió d’una policia local.
  • Integració amb Centre d’Atenció de Trucades CAT 112. 
  • Integració amb el SIP dels Mossos d’Esquadra.
  • Integració amb el Servei Català de Trànsit.
  • Integració amb el nou GIS corporatiu.
  • Capacitat d’integració de plataformes de mobilitat (PDA) i certificats digitals, tramitació digital, etc.