Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

El Servei de Postcollita de l'IRTA celebra el seu desè aniversari

El conseller Pelegrí destaca la importància d'aquest Servei i afirma que el Departament continuarà apostant pel sector fructícola català

query_builder   17 abril 2012 18:42

event_note Nota de premsa

El Servei de Postcollita de l'IRTA celebra el seu desè aniversari

El conseller Pelegrí destaca la importància d'aquest Servei i afirma que el Departament continuarà apostant pel sector fructícola català

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat de la directora dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Cristina Bosch, ha presidit aquesta tarda, a Mollerussa, la cloenda de la jornada tècnica de celebració del desè aniversari del Servei Tècnic de Postcollita de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).
Un moment de l'acte
El conseller Pelegrí en un moment de l'acte
Durant la cloenda, el conseller ha afirmat que el Departament, mitjançant l’IRTA, impulsa la productivitat i la competitivitat del sector fructícola català i prioritza la recerca i la innovació en tots els segments de la cadena de la fruita, des de la genètica fins a la quarta i cinquena gamma en la industrialització i distribució de la fruita processada.
 
Per a Pelegrí, la importància de la postcollita en els productes hortícoles en general i en la fruita en particular és indubtable a causa de la necessitat de poder ampliar el període de venda dels productes que es recol·lecten en un període curt de temps i que són molt peribles. Per al conseller, a través d’aquest Servei es poden establir les condicions idònies per a cada producció, i fins i tot, en molts casos, per a cada varietat, sobretot per la necessitat d’exportar a mercats cada cop més llunyans i amb molta competència de fruites d’altres procedències.
 
Per aquest motiu, la fase de postcollita dins la cadena de valor de la fruita i les hortalisses està subjecta a un elevat grau d’exigència i a la necessitat d’aplicar noves i més efectives tecnologies, per la qual cosa el programa de postcollita de l’IRTA en general, i el Servei Tècnic de Postcollita en particular, tenen davant seu un important repte en l’acompanyament a les empreses a fi de contribuir a la seva competitivitat en els mercats.
 
El Departament, ha dit el conseller, és molt conscient d’aquesta necessitat, i per això, “continuarem apostant per aquest sector. Prova d’aquesta voluntat és la posada en marxa del Fruitcentre, un espai que s’ha de convertir en la referència de la postcollita al sud d’Europa, ja que serà un espai on es treballarà en la cadena completa de la fruita, des del camp fins al consumidor, i on la postcollita tindrà un paper primordial”.
 
El Servei Tècnic de Postcollita va engegar l’any 2002 com a resultat de la demanda del sector hortofructícola amb l’objectiu principal d’assessorar la millora de la qualitat, el maneig i la conservació de fruita i hortalisses durant el període de postcollita, a través del suport continu en les tasques de control, mesura i anàlisi de les instal·lacions, els equips i els processos propis de les centrals hortofructícoles. En els últims deu anys, s’ha passat de 6 clients a més de 80.
 
El Servei compta amb un equip humà amb experiència i àmplia formació en postcollita de fruita de llavor (pomes i peres), fruita de pinyol (cirera, préssec, nectarina i albercoc), cítrics i productes hortícoles (cebes i tomàquets). La consolidació d’aquest Servei durant els últims deu anys ha permès ampliar el seu àmbit d’actuació a tota la península Ibèrica amb delegacions a Girona, la vall de l’Ebre (Navarra, la Rioja i l’Aragó) i Portugal que depenen de la seu central situada a Lleida.
 
 
 

1  

Imatges

Imatge de l'acte

Imatge de l'acte 59