Servei Català de Trànsit

El Servei Català de Trànsit participa en el XII Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport a Madrid

query_builder   26 abril 2012 18:28

event_note Nota de premsa

El Servei Català de Trànsit participa en el XII Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport a Madrid

Imatge de l'estand del Servei Català de Trànsit a ITS Madrid.
Imatge de l'estand del Servei Català de Trànsit a ITS Madrid.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha participat al XII Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS), que ha tingut lloc a Madrid des del dimarts, 24 i fins avui, 26 d’abril, i en el qual experts de tot l’estat i d’altres països europeus han debatut i intercanviat informació i experiències sobre les darreres novetats en l’aplicació dels ITS per gestionar la complexitat de la mobilitat i el trànsit.
 
El simposi ha comptat amb la presència de diverses autoritats de diferents administracions estatals vinculades al trànsit i el transport, entre les quals ha destacat la directora de la DGT, Maria Seguí, que en la inauguració del congrés va subratllar el paper fonamental dels sistemes intel·ligents de transport com a eina per ajudar a reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària del país.
 
Així doncs, l’SCT ha promogut i participat un any més en aquest escenari de debat sobre els sistemes intel·ligents de transport, en què hi ha convergències de coneixement de l’ús de les noves tecnologies per a la gestió viària entre els sectors públic, empresarial i universitari. Alguns dels temes centrals de les sessions d’aquesta edició del congrés estatal d’ITS han estat els treballs prioritaris per a la Directiva ITS, com  el sistema eCall en cas d’incidència viària o els sistemes d’informació viària en temps real.
 
Precisament el cap del Servei de Gestió de Trànsit de l’SCT i president d’ITS Catalunya, Lluís Serrano, ha presentat una ponència en el congrés sobre els diferents models de detecció de la mobilitat en temps real que hi ha actualment, tant de l’Administració pública com d’iniciatives privades, i que l’aplicació de les noves tecnologies ha fet proliferar. Serrano, juntament amb Vicente Gallego, responsable d'Obres i Manteniment de Dispositius de Trànsit de l’SCT, han estat premiats per l’organització d’ITS Espanya pel compromís i la implicació d’ambdós en el projecte.    
 
Altres temàtiques exposades en el simposi han estat l’aplicació dels sistemes ITS en la seguretat i gestió viàries, en el trànsit interurbà i urbà, en el transport públic i de mercaderies, en els túnels i peatges, o els ITS per a la informació a l’usuari. No s’ha deixat de banda el context de crisi econòmica actual i s’ha defensat que l’aposta pels ITS pot contribuir a l’estalvi, però també al creixement que necessita el país.   
 
Diversos projectes actuals i en desenvolupament de l’SCT que requereixen una aplicació dels sistemes intel·ligents de transport han estat exposats en el congrés en un estand de l’organisme:
 
- Control de velocitat per trams: a finals del primer semestre de l'any vinent s’estendrà aquest tipus de radar a dos trams més d'uns cinc quilòmetres cadascun: a l'N-340, entre Sant Carles de la Ràpita i Amposta (Montsià), i a la C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera (Gironès). Tots els trams seran en espais oberts i de velocitat constant, i estaran avisats per un senyal abans de començar el control.
 
- Càmeres per radioenllaç a la C-16 Berga-Cadí: es considera necessari poder obtenir informació de l’estat del trànsit en temps real de la carretera C-16 entre el Berguedà i la Cerdanya, per l’elevada mobilitat que registra aquesta via, sobretot de mobilitat no obligada. Per l’orografia accidentada de la zona, la transmissió del senyal de vídeo de les càmeres s’haurà de fer a través d’un sistema de radioenllaços. Alguns d'aquests equipaments s’alimentaran amb energia solar eòlica.
 
- Velocitat variable per carril: el nou tram de velocitat variable que va entrar en funcionament al gener del 2012 a la B-23, l'AP-2 i l'AP-7 entre Martorell i la Diagonal de Barcelona presenta com a novetat la possibilitat de controlar la velocitat per carrils. Aquesta novetat permet, quan hi ha molta diferència de velocitats entre carrils (casos de bifurcació d’autopistes, sortides saturades, etc.), publicar diferents velocitats a cadascun dels carrils en funció de la situació del trànsit.
 

1  

Fitxers adjunts

Nota ITS Madrid 2012

Nota ITS Madrid 2012
PDF | 48