Interior

Interior i el Col·legi d'Advocats de Barcelona signen un conveni de col·laboració en matèria d'informes d'accidents de trànsit

query_builder   8 maig 2012 17:26

event_note Nota de premsa

Interior i el Col·legi d'Advocats de Barcelona signen un conveni de col·laboració en matèria d'informes d'accidents de trànsit

FOTO
  • Amb aquest conveni s’agilitzen els tràmits per obtenir els informes elaborats pels Mossos d’Esquadra, i es millora la qualitat de la informació que rep l’advocat
 
 
El conseller d’Interior, Felip Puig, i el degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona, Pedro L. Yúfera, han signat aquesta tarda un conveni en matèria d’informes d’accidents de trànsit.
 
Amb aquest conveni es formalitza un marc de col·laboració entre el Departament d’Interior i l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB), que té com a objectiu agilitzar el tràmit d’obtenció dels informes d’accidents de trànsit elaborats pels Mossos d’Esquadra, disminuint el temps que l’advocat haurà d’invertir en la seva tramitació; i millorar la quantitat i la qualitat de la informació que rep l’advocat, facilitant enormement la seva feina.
 
La finalitat és que tot el procés d’obtenció d’informes es pugui fer de forma telemàtica. Per portar-ho a terme, es contemplen dues fases:
 
Primera fase
 
El Departament d’Interior posa en marxa un sèrie de mesures per agilitzar i simplificar processos, i millorar el contingut de la informació que reben els advocats:
 
•        Evita la necessitat de desplaçar-se per obtenir l’informe.
•        Possibilita l’accés electrònic a l’informe mitjançant el Col·legi d’Advocats (text escanejat i fotografies en format digital, en la majoria dels casos).
•        Inclou informació validada sobre l’accident.
•        Incorpora el procediment a l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat, que és el canal habitual de tramitació electrònica entre el ciutadà i l’Administració.
•        Concentra les peticions en una única bústia de recepció del Departament d’Interior, la qual cosa facilita i homogeneïtza la tramitació, evitant que l’advocat hagi de conèixer l’òrgan del Departament que té la competència per lliurar cadascun dels informes.
•        Facilita el pagament de la taxa on-line, que es pot activar des del mateix document de resposta del Departament d’Interior.
 
En aquesta primera fase, l’ICAB, actuarà com a intermediari entre el Departament d’Interior i els col·legiats. La sol·licitud dels informes per aquesta via entra en vigor l’endemà de la signatura del conveni.
 
 
Segona fase
 
El Departament d’Interior posarà en marxa un aplicatiu tecnològic, denominat ATENEA, que aportarà els mitjans tècnics i funcionals per sol·licitar i lliurar dels informes dels accidents de trànsit de forma totalment telemàtica. Els beneficis que comporta són:
 
•        Obtenir les dades de l’informe estructurades i uniformitzades, després de ser transcrites al sistema d’informació policial de manera que serà l’única font d’informació d’aquestes dades.
•        Es reduiran de manera substancial les interpretacions errònies, donat que els informes tindran una estructura i format estàndard que permetrà fer-los més  intel·ligibles encara.
•        S’obtindrà un croquis de l’accident amb millors prestacions gràfiques que l’actual, que es realitza a mà alçada.
•        Agilitarà encara més la tramitació, ateses la sol·licitud i l’obtenció dels informes mitjançant accés directe al sistema d’informació del Departament d’Interior per part dels interessats autoritzats.
•        Es podrà donar resposta d’informació requerida més completa i en uns terminis més curts
•        S’utilitzarà la certificació electrònica en les peticions per part dels advocats, per donar solidesa i total seguretat al Sistema d’Informació.
•        S’inclourà la georeferenciació, adoptada internacionalment com a solució per identificar unívocament el lloc de l’accident.
 
En aquesta segona fase, l’ICAB s’encarregarà d’acreditar que els seus col·legiats tenen la representació legal per realitzar els tràmits per obtenir els informes. Els col·legiats actuaran directament mitjançant certificació electrònica en aquesta segona fase. L’objectiu final és fer més àgil i eficaç el tràmit i millorar el servei als ciutadans, i els advocats que els representen.
 

1  

Fitxers adjunts

Foto

Foto
JPG | 2940