Agència Catalana del Consum

CONSUM

L'Agència Catalana del Consum instal·la a Terrassa l'exposició ConsumIN, que explica com consumir de forma crítica i responsable

query_builder   14 maig 2012 19:10

event_note Nota de premsa

CONSUM

L'Agència Catalana del Consum instal·la a Terrassa l'exposició ConsumIN, que explica com consumir de forma crítica i responsable

 
·        L’ACC inaugura la tercera edició de l’exposició “ConsumIN-La nostra força” a Terrassa.
 
·        A través d’un recorregut itinerant, a l’exposició s’explica com consumir de forma responsable i crítica, en clau de drets i deures del consumidor.
 
·        L’any 2011 van passar per la mostra prop de 50.000 persones, a Barcelona, Badalona, Sant Cugat del Vallès, Hospitalet de Llobregat, Salou, Lloret de Mar i Cornellà-El Prat.
 
 
El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Ocupació, Alfons Conesa,  ha inaugurat aquesta tarda a Terrassa la mostra “Consum IN-La nostra força”, una exposició que té per objectiu la divulgació dels drets i deures de les persones consumidores, al voltant del consum responsable. L’acte inaugural també ha comptat amb la presència de la regidora de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació, Carme Laboria Rojas, i el director del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, Eusebi Casanelles.
 
El Museu de la Ciència i de la Tecnologia de Catalunya acollirà des de demà i fins el proper 3 de juny aquesta mostra itinerant que ja van visitar durant 2011 prop de 50.000 persones a Barcelona, Badalona, Sant Cugat del Vallès, Hospitalet de Llobregat, Salou, Lloret de Mar i  Cornellà-El Prat.
 
 
La mostra: Consum IN i Consum OUT
 
Consum IN facilita les recomanacions de l’ACC abans de comprar un producte o de contractar un servei. L’ACC considera que amb una actitud responsable i crítica es podrien evitar moltes de les reclamacions que es produeixen. En aquest sentit, durant l’any 2011 l’ACC va registrar aproximadament 15.000 reclamacions. Els sectors que més reclamacions han rebut per part dels consumidors han estat la telefonia i internet, el transport i l’energia. Així, a més de conèixer i exercir els drets, la mostra incideix en el fet que cal també ser conscient dels deures: informar-se bé, tenir criteri, ser responsable en les decisions i tenir la fermesa per reclamar. És també per això que els consumidors acudeixen cada cop més a les institucions oportunes per informar-se. L’ACC va tramitar prop de 48.000 consultes al llarg de 2011.
 
A través d'un recorregut expositiu, es presenta un conjunt de panells informatius amb fotografies, gràfics, mapes i vídeos, on es visualitzen consells pràctics de com actuar davant els conflictes relacionats amb la telefonia i internet, el transport aeri i el consum energètic. En un altre àmbit, s'introdueix al públic en el camí de la reclamació i s'expliquen quins són els passos a realitzar per fer una reclamació, quines vies de solució ofereixen els organismes de consum i, qui és qui en el món del consum.
 
En el darrer espai de l'exposició es descriuen pràctiques de consum molt actuals que demanen una certa cautela per part de la persona consumidora per tal de no caure en el parany del Consum OUT, és a dir, el tipus de consum que amaga intencions poc desitjables. La mostra té un caràcter participatiu i interactiu, i tots els visitants podran fer-hi la seva aportació personal. En aquest sentit, podran deixar per escrit les reflexions i els consells que es derivin del seu pas per la mostra. Les millors opinions seran publicades a la plana web www.consum.cat.
 
L’exposició “Consum IN-La nostra força” es podrà visitar del 15 de maig al 3 de juny, ambdós inclosos, al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, de dimarts a divendres de 10h a 19h i dissabtes i diumenges de 10h a 14.30h.