Direcció General de Comunicació

Educació

El Govern introdueix 70 hores més de matemàtiques i l'assignatura d'emprenedoria al currículum de l'ESO

query_builder   22 maig 2012 14:11

event_note Nota de premsa

El Govern introdueix 70 hores més de matemàtiques i l'assignatura d'emprenedoria al currículum de l'ESO

  • Els centres podran organitzar les matèries optatives els tres primers cursos d’ESO per reforçar o ampliar les matèries troncals 
  • Es limita l’elecció d’alguna matèria optativa per part de l’alumnat quan no hi hagi un mínim de 10 alumnes, a excepció de la segona llengua estrangera, el llatí i la cultura clàssica
El Govern ha aprovat introduir més matemàtiques i una nova matèria d’emprenedoria i organitzar les matèries optatives que reforcin les matèries troncals a l’educació secundària obligatòria amb l’objectiu de millorar els resultats acadèmics de l’alumnat. El Consell Executiu ha donat llum verd a la modificació del Decret 143/2007 d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria, que introdueix aquests canvis.
 
El nou decret incrementa l’assignació horària destinada a la matèria de matemàtiques a segon i a quart d’ESO. Això suposa introduir 70 hores més de les que es realitzen fins a aquest curs. Aquest fet no comportarà que s’incrementin les hores totals a l’etapa, ja que el mateix nombre d’hores es reduirà de les optatives del segon curs i del projecte del treball de recerca de quart d’ESO.
 
Amb aquests canvis, a primer, segon i tercer curs hi haurà un total de 350 hores de matemàtiques. Setmanalment, seran 3 hores de matemàtiques a primer, 4 hores a segon i 3 hores a tercer. A quart d’ESO s’impartiran 140 hores d’aquesta matèria (4 hores setmanals).
 
 
Emprenedoria, una nova matèria optativa
 
Al tercer curs s’introdueix una nova matèria optativa d’emprenedoria que té com a finalitat desenvolupar capacitats, competències i actituds de l’alumnat respecte a la formació i/o la inserció laboral posterior. De fet, el Reial decret llei de 2011 de secundària que va promulgar l’anterior Govern espanyol ja preveia oferir la possibilitat de donar classe d’emprenedoria, però l’actual Executiu de l’Estat el va derogar.
 
Així, seguint l’acord del Govern de la Generalitat de potenciar l’emprenedoria, el decret aprovat avui introdueix l’assignatura d’emprenedoria a tercer curs. Els objectius són els següents:
 
  • Aprendre a elaborar el propi itinerari formatiu i professional.
 
  • Ampliar el coneixement de professions diverses.
 
  • Cercar, seleccionar i interpretar la informació, utilitzant-la de forma crítica.
 
  • Localitzar fonts d’oferta de feina en els sectors públic i privat.
 
La nova assignatura s’estructurarà en tres continguts bàsics: autoconeixement i itinerari formatiu; mercat laboral i activitat econòmica, i iniciativa emprenedora i projecte d’empresa. Al llarg del curs es tractaran aspectes com la comprensió de les relacions entre empreses i agents econòmics; la recerca sobre les diferents tasques que fan professionals de diferents nivells de qualificació, o la resolució de situacions empresarials simulades.
 
La matèria acabarà amb una activitat pràctica, que consistirà a crear un projecte empresarial. El projecte està pensat per implementar-se en equip, partint d’un pla d’empresa on s’especifiqui la idea de negoci, el personal i el material necessari i la planificació de tasques.
 
 
Optatives per reforçar les matèries comunes
 
Una altra de les novetats del decret és que els centres podran organitzar les matèries optatives en els tres primers cursos, per reforçar o ampliar les matèries troncals. A més, podran utilitzar aquest marge per ampliar la dedicació horària d’alguna matèria del currículum.
 
El decret limita l’elecció d’alguna matèria optativa per part de l’alumnat quan no hi hagi un mínim de 10 alumnes, a excepció de la segona llengua estrangera, la cultura clàssica o el llatí en el cas de quart curs. A tercer curs, a més, els centres han d’oferir la matèria d’emprenedoria