Empresa i Treball

INDÚSTRIA

700 empreses catalanes amb projectes d'expansió internacional s'entrevisten amb els directors dels Centres de Promoció de Negocis de la Generalitat a l'exterior

query_builder   24 maig 2012 13:29

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

700 empreses catalanes amb projectes d'expansió internacional s'entrevisten amb els directors dels Centres de Promoció de Negocis de la Generalitat a l'exterior

 
·        Durant tres dies, els directors de les 34 oficines de la Generalitat a l’exterior han assessorat els empresaris sobre les oportunitats de negoci en diferents països i sectors econòmics.
 
·        Brasil, els Estats Units i Colòmbia són els mercats que desperten més interès per a l’empresa catalana que busca iniciar o consolidar projectes a l’exterior.
 
Prop de 700 empreses catalanes amb projectes d’expansió internacional s’han entrevistat aquesta setmana amb els directors dels centres de promoció de negocis de la Generalitat a l'exterior. La 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis s'ha celebrat per primer cop a la seu d’ACC1Ó a Barcelona i ha reunit durant tres dies els directors de les 34 oficines que la Generalitat de Catalunya té a les principals capitals econòmiques.
 
150 oportunitats de negoci
 
Els directors dels centres, experts en internacionalització empresarial, han detectat més de 150 oportunitats de negoci a l’exterior que han donat a conèixer aquests dies en els seminaris i en les entrevistes personalitzades. Els experts han assessorat personalment els empresaris sobre les oportunitats de negoci en diferents països i sectors econòmics. L’objectiu de les entrevistes ha estat definir quines són les millors estratègies per introduir-se, consolidar-se o expandir-se segons el mercat de destí.
 
En total s’han rebut més de 1.300 sol·licituds d’entrevistes amb els directors, que seran ateses durant la Trobada i els dies posteriors. Les oficines d’ACC1Ó més sol·licitades pels emprenedors han estat les ubicades a Brasil, els Estats Units i Colòmbia.
 
Prop de 800 persones assisteixen als seminaris
 
Durant la Trobada s’han dut a terme també sis seminaris específics que han comptat amb l’assistència de 800 professionals. Els seminaris s’han centrat en les oportunitats de negoci al Brasil, a Colòmbia, a Àfrica subsahariana, al Japó, a Corea del Sud, i a Europa com a mercat d’iniciació a l’exportació.
 
Al mercat llatinoamericà, destaquen sobretot els projectes empresarials que busquen una implantació al país de destí, sobretot en sectors econòmics com la construcció o les infraestructures. Al nord del continent americà, són les empreses de béns de consum i de comercialització de tecnologia les que mostren un major interès per iniciar-hi projectes.
 
El mercat europeu, per proximitat geogràfica, continua sent el destí prioritari per a l’empresa que s’inicia en la internacionalització. Pel que fa al nord del continent africà, l’activitat exportadora de les empreses catalanes als països de la zona es centra sobretot en sectors industrials.  
 
Perfil de l’empresa participant
 
El perfil d’empresa que ha participat a la Trobada de Centres de Promoció de Negocis respon a una firma de més de 10 treballadors, amb activitat industrial o de serveis comercialitzables. La major part han estat empreses que facturen més d’1,5 milions d’euros anualment, i que exporten un volum superior als 100.000 euros.
 

3  

Fitxers adjunts

Jornada de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis

Jornada de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis
JPG | 2266

Seminari de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis

Seminari de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis
JPG | 2010

Jornada de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis

Jornada de la 18a edició de la Trobada de Centres de Promoció de Negocis
JPG | 2068