Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT)

La secretària general del Patronat Catalunya Món, Roser Clavell, ha participat en les jornades

La secretària general del Patronat Catalunya Món ha participat en les jornades "Rethink Euskadi: un model propi per guanyar el futur" organitzades per la Fundació Sabino Arana

Clavell ha destacat la importància de la implicació conjunta del sector públic i privat per construir la marca de país

query_builder   23 maig 2012 20:19

event_note Nota de premsa

La secretària general del Patronat Catalunya Món ha participat en les jornades "Rethink Euskadi: un model propi per guanyar el futur" organitzades per la Fundació Sabino Arana

Clavell ha destacat la importància de la implicació conjunta del sector públic i privat per construir la marca de país

La secretària general del Patronat Catalunya Món, Roser Clavell, ha estat convidada a participaren el seminari “La crisi ens ha de donar l’oportunitat de construir un projecte de país sòlid”, en el marc de les Jornades “Rethink Euskadi: un model propi per guanyar el futur”,  organitzades per la Fundació Sabino Arana, institució cultural basca que promou el debat i la reflexió de temes d’actualitat.
 
Les Jornades han estat presidides pel màxim responsable de la Fundació Sabino Arana, Juan Maria Atutxa, i han estat organitzades amb l’objectiu d’analitzar la importància que tenen la ciència, la tecnologia i la innovació en la planificació d’estratègies de creixement econòmic d’un país. Concretament, el debat s’ha centrat en l’anàlisi d’estratègies de marca i, específicament, en la pròpia marca “Euskadi”.
 
En aquest debat, la secretària general del Patronat ha compartit el model que segueix Catalunya en la construcció de la seva marca i hareivindicat la necessitat de col·laboració entre el sector públic i privat per construir el projecte i realitzar la seva projecció internacional, concretat, en aquest cas, en el Comitè Marca Catalunya, liderat pel mateix Patronat Catalunya Món. “Necessitem integrar -ha dit- la nostra societat civil per portar a terme la tasca de construir i difondre la pròpia marca”.
 
Clavell ha coincidit amb la resta de participants en el debat -representants de diverses administracions públiques, empresaris, periodistes, financers i  parlamentaris- que la internacionalització de les nostres empreses també exporta la nostra pròpia societat. “Catalunya i Euskadi són països petits en quant a territori, però no en concentració de talent exportable. Per aquest motiu, la Marca Catalunya s’ha de recolzar en els nostres empresaris per projectar-se, aconseguint, no només un coneixement, sinó, un reconeixementinternacional.
 
Les principals ponències han estat a càrrec de l’assessora científica principal de la Comissió Europea, Anne Glover, i de l’expert internacional en estratègia,branding i promoció internacional, Juan Carlos Belloso, també membre del Comitè Marca Catalunya.
 
Aquest seminari ha posat en valor que el País Basc i Catalunya són terres de talent. Un fet que, segons els ponents, aporta una reputació de prestigi que contribueix decididament a construir les marques de país respectives.
 
Finalment, la secretària general del Patronat Catalunya Món ha destacat que “des de Catalunya es treballa intensament en escoltar. Escoltar per identificar en allò que podem ser útils al món i poder compartir els nostres models d’èxit allà on sigui necessari”.