Interior

Interior i el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona signen un conveni de col·laboració per a casos d'agressió a metges

query_builder   30 maig 2012 18:38

event_note Nota de premsa

Interior i el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona signen un conveni de col·laboració per a casos d'agressió a metges

FOTO
El conseller d’Interior, Felip Puig, i el president del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB), el Doctor Miquel Vilardell, han signat avui un protocol de col·laboració que permetrà actuar en casos d’agressió a metges en l’exercici de la seva professió.
 
El conseller Puig ha dit que “aquest és un conveni senzill però rellevant en tot allò que significa la construcció del nostre model de seguretat, sobretot en l’àmbit de la prevenció”.
 
Puig ha explicat que el conveni estableix “una línea oberta, de comunicació permanent” entre el cos dels Mossos d’Esquadra i el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB) i “un marc de col·laboració per a combatre, evitar i disminuir casos de violència verbal o física que puguin patir els professionals de la sanitat i, en concret, els metges en els seus centres de treball”.
 
En aquest sentit, el conveni ve a reforçar la col·laboració entre ambdós institucions per “garantir que els metges puguin fer la seva feina amb tota tranquil·litat”.
 
Per la seva part, el president del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB), el doctor Miquel Vilardell, ha destacat la importància d’aquest conveni, ja que el què busca és “que els professionals sanitaris d’aquest país puguin exercir la seva tasca en les millors condicions possibles” i ha demanat “tolerància zero en les agressions als professionals sanitaris”.
 
La Unitat Integral de la Violència contra el Metge del COMB, creada el juliol del 2010, serà l’òrgan encarregat de coordinar-s’hi amb la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra (PG-ME) i la Direcció General d’Administració de Seguretat (DGAS) per facilitar informació referent a aquesta problemàtica. Al mateix temps la PG-ME i la DGAS s’encarregaran de fer seguiment de les intervencions policials i administratives dels fets que tinguin lloc en matèria de violència contra els metges, sempre que no atempti contra la intimitat de les persones afectades o hi hagi algun impediment legal.
 
A més a més, el conveni contempla que, per a casos puntuals, en què hi hagi un risc especial per als professionals, centres sanitaris, zones o períodes de més conflictivitat, s’adoptin mesures de prevenció que permetin l’exercici de la pràctica mèdica amb les màximes garanties. En el cas d’actuacions concretes en centres sanitaris, caldrà autorització prèvia de la direcció del centre per tal d’exercir les mesures de prevenció que s’acordin.
 
Per abordar la problemàtica de la violència contra el personal sanitari, el conveni també contempla la col·laboració en jornades, seminaris o publicacions.  Per últim, es crearà una comissió per fer seguiment d’aquests acords i de l’efectivitat assolida en la solució d’aquesta problemàtica.