El director del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), Jordi Argelaguet, ha presentat aquest matí, en roda de premsa, les dades corresponents a la segona onada del Baròmetre d’Opinió Política de 2012. El Baròmetre és una enquesta quadrimestral l’objectiu de la qual és conèixer l’actitud dels catalans i catalanes davant de la política, els seus valors polítics i comportament electoral i el coneixement i la valoració que fan dels diversos líders polítics.
En aquest estudi, s’ inclou l’estimació de vot i d’escons per a les eleccions al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats i es mantenen les preguntes sobre l'opinió dels catalans davant la celebració d'un referèndum per a la independència i sobre la gestió dels impostos.
El treball de camp de la segona onada del Baròmetre s’ha fet entre el 4 i el 18 de juny. La mostra d’aquesta enquesta telefònica (mètode CATI) és de 2.500 individus i té un marge d’error del + 2,47%.