Direcció General de Comunicació

Turisme

#09

El Govern farà gairebé 300 accions per promocionar Catalunya com a destinació turística

query_builder   28 juny 2012 17:02

event_note Nota de premsa

#09

El Govern farà gairebé 300 accions per promocionar Catalunya com a destinació turística

Infografia
 


El turisme a Catalunya, un sector econòmic clau i en expansió
 
Catalunya és una destinació turística de referència a nivell europeu i mundial.  El turisme representa per a Catalunya el 12% del PIB i dóna feina a 400 mil persones. Així ho corroboren les dades turístiques dels primers mesos de 2012: l’arribada de turistes estrangers ha augmentat un 17% i la seva despesa un 11% respecte del mateix període de l’any passat.
 
La Generalitat enfoca la seva política en aquest àmbit amb l’objectiu d’incrementar els ingressos per turisme. Per aconseguir-ho el Govern treballa en dues línies: potenciant el sector turístic català i projectant Catalunya al món com a destinació turística de referència, moderna, diversa i de qualitat. 
 
  • Potenciar el sector
La Generalitat pretén posar en valor els recursos i l’oferta turística catalana i fomentar la professionalització del sector. Un altre dels objectius és incrementar la qualitat dels productes i dels serveis turístics de Catalunya. A més a més, es pretén diversificar l’oferta turística catalana i tractar de desvincular-la de l’estacionalitat característica del sector.
  • Catalunya al món
El Govern treballa per projectar una imatge de Catalunya com a destinació de referència, moderna, diversa i de qualitat per tal de consolidar els mercats emissors tradicionals i obrir nous mercats com Rússia, els Estats Units, Xina, i el sud-est asiàtic.
 
 
Fer més amb menys
 
Per tal donar més empenta al sector turístic català, el Govern busca noves fórmules que permetin fer més amb menys, sense deixar de banda els sistemes tradicionals. Així, durant el 2012, i amb l’objectiu de seguir captant visitants, la Generalitat realitzarà gairebé 300 accions de promoció ja sigui a través de fires (WTM–Londres, MITT–Moscou, ITB-Berlín o Fitur-Madrid), “farmtrips” (viatges de familiarització dels operadors turístics a Catalunya per tal que venguin el seu producte tenint un millor coneixement), viatges de premsa (visites de periodistes a Catalunya per conèixer el territori), workshops comercials (jornades de treball on l’Agència Catalana de Turisme posa en contacte l’oferta turística catalana amb la demanda estrangera o de l’Estat espanyol), així com presentacions. Entre aquest tipus d’actes cal destacar el Workshop Buy Catalunya, amb la participació de 170 touroperadors de 31 països, que es van reunir amb 220 empreses catalanes.
 
Una de les noves  fórmules per arribar més eficientment als consumidors és aprofitar les tecnologies i les xarxes socials. En aquest sentit, les comunitats de viatgers i els blocs tenen un gran impacte i suposen unes fonts d’informació clau on els blocaire esdevenen, en molts casos, generadors d’opinió i prescriptors influents entre els seus. En aquest sentit s’ha organitzat el primer viatge amb "Instagramers" internacionals per promocionar Catalunya, el "bloctrip" amb els 9 blocaires més influents dels Estats Units, el Canadà i el Regne Unit, i s’ha posat en marxa a la xarxa la campanya "Catalunya, m'agrada compartir", oberta a la participació de la ciutadania per promocionar Catalunya com a destinació turística mitjançant el bloc magradacompartir.catalunya.com
 
Enguany es crearà el Fons per al Foment del Turisme a Catalunya per mantenir i incrementar la competitivitat i qualitat de Catalunya com a destinació turística. Aquest fons es nodrirà de l’impost per les estades en establiments turístics en la línia de la majoria de països del nostre entorn. Aquest fons contribuirà a aportar recursos a la promoció de Catalunya com a destinació turística.
 
El Departament encarregat de canalitzar l’acció del Govern en el camp del turisme és el d’Empresa i Ocupació, que integra la Direcció General de Turisme i  l’Agència Catalana de Turisme. L’Agència és l’encarregada de la promoció i també investiga la demanda per crear productes adaptats als diferents mercats i la cerca de la implicació de les empreses privades.
 
Amb l’objectiu de captar i fidelitzar els turistes, l’agència disposa d’onze oficines a l’exterior: Madrid, França, Itàlia, el Benelux, el Regne Unit, Europa Central, els Països Nòrdics, els Països de l’Est, la Xina. Darrerament també ha obert oficina als EUA i el Sud-Est Asiàtic i compta amb una programa de beques de promoció internacional.
 
  • Oferta turística
La Generalitat de Catalunya compta amb la Guia oficial d'establiments turístics en línia on es poden consultar tots els allotjaments turístics de Catalunya, càmpings, hotels, establiments de turisme rural, i agències de viatges.
 
Amb aquest cercador es pot obtenir la informació permanentment actualitzada sobre el conjunt d'establiments turístics per comarca, municipi, modalitat, categoria, serveis oferts, preus orientatius i marques turístiques. Cal recordar que Catalunya es distribueix en 9 marques turístiques: Costa Brava, Costa Barcelona, Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Terres de Lleida, Catalunya Central, Pirineus, Val d’Aran i Barcelona.
 


ESTABLIMENTS HOTELERS:

o    Establiments: 2.862
o    Places: 293.157

CÀMPINGS :

o    Establiments: 355
o    Unitats d’acampada: 92.852
o    Capacitat d’allotjament: 278.533

ESTABLIMENTS DE TURISME RURAL:

o    Establiments: 2.099
o    Places: 16.511


EL TURISME CATALÀ EN XIFRES

El turisme a Catalunya representa el 12% al PIB i genera prop de 400.000 llocs de feina.

•    Despesa dels turistes: 11.273 milions d’euros (+7,4%)
•    Nombre de turistes total: 23,5 milions (+5,7%)
•    Estrangers: 13,7 milions (+4,6% que 2010)
•    Catalans (estimació) : 5,6 milions (+7,6%)
•    De la resta d’Espanya (estimació): 4,2 (+6,4%)
 
Pernoctacions totals (estimades): 147,9 (+2,7%)

•    Estrangers: 101,1 (-5,4%)
•    Catalans: 20,3 (+7,9%). No inclouen 2es residències
•    Resta d’Espanya: 26,5 (+13,0%)


-    Catalunya es consolida com a destinació de turisme familiar. El 60% dels turistes que visiten la destinació catalana són famílies amb nens.

-    Pel que fa al grau de satisfacció dels visitants, aquests valoren Catalunya amb un 8,4 sobre 10.

-    En el cas del grau de fidelitat, dos de cada tres turistes repeteixen estada a Catalunya (62,5%).

Balanç turístic 2012:

o    Turistes estrangers : 4,8 milions (+12’8%) gener-maig de 2012
o    Ingressos per turisme estranger: 2.767,3 milions d’euros (+15,3%) gener-abril 2012
o    Despesa mitjana diària per turista: 128 euros (+16,1%) gener-abril 2012


1  

Fitxers adjunts

iNFOGRAFIA

iNFOGRAFIA
PDF | 3984