Empresa i Treball

TURISME

Iberia se suma al programa de partenariat de l'Agència Catalana de Turisme

query_builder   13 juliol 2012 10:33

event_note Nota de premsa

TURISME

Iberia se suma al programa de partenariat de l'Agència Catalana de Turisme

 
·                     Iberia promocionarà l’oferta turística de Catalunya als mercats d’Amèrica del Sud a través dels seus suports de publicitat i posarà a disposició de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) bitllets d’avió per a les seves accions de promoció.
 
·                     Dins d’Amèrica del Sud, un dels mercats més interessants per a l’ACT és el Brasil on precisament, des de fa uns mesos, Iberia opera dos vols setmanals que enllacen directament Barcelona amb São Paulo.
 
·                     Aquest conveni és el quart que signa l’ACT amb una empresa en el marc del seu programa de partenariat, amb l’objectiu de buscar aliances estratègiques amb el sector privat per promocionar Catalunya com a destinació turística.
 
 
La directora general de Turisme i vicepresidenta executiva de l’Agència Catalana de Turisme, Marian Muro, i el director de Comercial i de Clients d’Iberia, Manuel López Aguilar, han signat aquesta setmana un nou acord de partenariat per posicionar Catalunya com a destinació turística de primer nivell, en aquest cas a Amèrica del Sud, especialment al Brasil. A l’acte també hi ha assistit el delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a Madrid, Jordi Casas; el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; i el director de Vendes Espanya d’Iberia, Victor Moneo.
 
Fruit d’aquest acord, Iberia difondrà els atractius turístics de Catalunya –especialment els relacionats amb el turisme de luxe i el shopping- a través dels seus suports de comunicació (entre ells, el portal d’Iberia, la revista Ronda Iberia, etc.). També posarà a disposició bitllets d’avió per a les accions de promoció de l’ACT. A canvi, alguns dels beneficis que obtindrà la companyia aèria són incrementar la seva presència a través dels canals de promoció, comunicació i comercialització de l’Agència Catalana de Turisme.
 
La directora general de Turisme ha explicat que “amb aquest acord amb Iberia, volem posicionar la marca turística Catalunya en un mercat amb un gran potencial. L’aerolínia és una plataforma magnífica per ser-hi presents ja que disposa d’unes connexions aèries que esdevenen actius estratègics que hem de potenciar”.
 
 
Segons el director Comercial i de Clients d’Iberia, Llatinoamèrica és un mercat estratègic per a Iberia, i Catalunya una aposta molt important per a la companyia on disposa d’un hangar, serveix de base a la seva participada, Vueling,  i té el corredor de vols més important del món, el Pont Aeri, amb fins a 30 vols diaris en cada sentit”.
 
Mercat brasiler
 
Dins d’Amèrica del Sud, un dels mercats més interessants per a l’ACT és Brasil on precisament, des de fa uns mesos, Iberia opera dos vols setmanals que enllacen directament Barcelona amb São Paulo. A partir d’ara, Iberia participarà en les diverses accions promocionals que l’ACT organitzi en aquest mercat.
 
Segons el Banc Mundial, Brasil és, amb 195 milions d’habitants, la setena economia a escala mundial. Així mateix és un dels països que està incrementant el volum de turistes que emet de manera exponencial. Aquest país forma part dels anomenat BRIC (Brasil, Rússia, Índia i la Xina), considerats les actuals potències turístiques emergents. A Brasil, São Paulo és la ciutat que emet un major volum de turistes (32,4%), seguida de Rio de Janeiro (20,2%) i de Rio Grande do Sul (11,2%).
 
El turista brasiler es caracteritza per un volum elevat de despesa i les seves motivacions principals a l’hora de viatjar són l’oci i les vacances per fer activitats relacionades amb la cultura, el shopping, el luxe, la natura i la gastronomia. Dins del turisme cultural, cal destacar l’interès que mostren pel turisme religiós. Acostumen a viatjar durant tot l’any, especialment en els mesos de l’estiu austral (de desembre a febrer), fan estades d’uns 10 dies, i el perfil del brasiler que viatja és el d’una persona formada i amb un alt poder adquisitiu.
 
 
Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme
 
Aquest acord amb Iberia és el quart d’un seguit d’aliances en què treballa l’Agència Catalana de Turisme per crear un grup de socis estratègics format per empreses i entitats amb projecció internacional amb l’objectiu d’aconseguir un major impacte de la marca turística ‘Catalunya’ a l’exterior i generar recursos per a la promoció. Iberia se suma a la resta de partners que fins ara han signat acords amb l’ACT: Vueling, el Circuit de Catalunya i La Roca Village.
 
L’ACT està treballant en possibles acords amb empreses líders, innovadores i amb presència internacional tant del sector turístic (cadenes hoteleres, lloguer de cotxes...) com d’altres sectors (automoció, sector financer, moda i alimentació...).
 
 
 

2  

Fitxers adjunts

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de Comercial i de Clients d'Iberia, Manuel López Aguilar, en l'acte de signatura.

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de Comercial i de Clients d'Iberia, Manuel López Aguilar, en l'acte de signatura.
JPG | 1773

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de Comercial i de Clients d'Iberia, Manuel López Aguilar, en l'acte de signatura del conveni.

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de Comercial i de Clients d'Iberia, Manuel López Aguilar, en l'acte de signatura del conveni.
JPG | 1199