Territori

El conseller Recoder visita la millora de la carretera BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara i Rocafort

query_builder   13 juliol 2012 12:46

event_note Nota de premsa

El conseller Recoder visita la millora de la carretera BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara i Rocafort

Imatge
El conseller de Territori  i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui l’actuació de millora de la carretera BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara i Rocafort que el Departament va dur a terme entre finals de 2010 i finals de 2011. L’obra ha suposat l’eixamplament de la via i la millora de diversos revolts en un tram d’1,3 quilòmetres, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. Les obres han comportat una inversió de 2,8 MEUR.
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha explicat avui sobre el terreny en què han consistit les obres de condicionament de la carretera BV-1225 entre Manresa i el Pont de Vilomara i Rocafort. Els treballs, que han comportat una inversió de 2,8 MEUR, han millorat notablement les condicions per a la circulació en aquesta via, en haver comportat l’eixamplament de la calçada i la suavització de revolts.
 
La BV-1225 pertany a la xarxa local de carreteres i registra un trànsit d’uns 7.700 vehicles diaris, de mitjana. El tram on s’ha actuat, que es caracteritzava per un traçat força sinuós, s’inicia a l’enllaç amb l’autopista C-16 i finalitza al pont sobre el riu Llobregat, a tocar del nucli urbà de Pont de Vilomara.
 
Carretera més ampla i amb revolts més suaus
 
L’eixamplament i millora de la carretera, en un tram d’1,3 quilòmetres de longitud, millora les connexions del nucli urbà de Pont de Vilomara i del Centre de Tractament de Residus, ubicat en aquesta zona, amb la resta de la xarxa viària, a més d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció.
 
Concretament, s’ha eliminat un seguit de revolts consecutius en la primera meitat del tram mitjançant la construcció d’un tram en variant de 150 metres de longitud. En la segona meitat del tram, s’ha resseguit la carretera preexistent, suavitzant-ne el traçat.
 
Pel que fa a l’amplada de calçada, s’ha aconseguit passar dels 6-7 metres originals als 9 metres actuals, amb sobreamples en el revolt més pronunciat. D’aquesta manera, els dos carrils de circulació han passat a tenir 3,5 metres d’amplada cadascun, amb vorals d’1 metre.
 
Tanmateix, s’ha renovat totalment el sistema de drenatge mitjançant la formació de noves cunetes de formigó transitables, la construcció de dos marcs de formigó de 3,5 metres d’amplada i 2 metres d’alçada que travessen sota calçada per donar continuïtat a les lleres existents, i la instal·lació de diversos tubs per a passos d’aigua.
 
Per poder disposar de l’amplada de plataforma projectada, s’han construït 5 murs d’escullera al llarg del traçat minimitzant d’aquesta manera les dimensions dels talussos, els quals, a la seva vegada, han estat revegetats.
 
L’actuació s’ha completat amb la renovació total de la senyalització horitzontal i vertical de la via, i amb la instal·lació de noves barreres de seguretat, reforçades en els punts convenients amb faldons de protecció per a motoristes
 
Aquesta obra dóna continuïtat a dues actuacions que la Generalitat ha dut a terme en els últims anys en aquest àmbit, corresponents a la millora de l’enllaç amb la C-16 i al condicionament de la BV-1224 entre el pont del Llobregat i el nucli del Pont de Vilomara.
 

2  

Fitxers adjunts

Imatge

Imatge
JPG | 58

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 252