Drets Socials

Foto Mini

L'ètica professional marca la jornada d'enguany d'educadors i educadores de centres d'infància de Lleida

163 alumnes i 138 professionals participen a la cinquena edició de "Posem en joc l'educador/a"

query_builder   30 novembre 2012 11:40

event_note Nota de premsa

L'ètica professional marca la jornada d'enguany d'educadors i educadores de centres d'infància de Lleida

163 alumnes i 138 professionals participen a la cinquena edició de "Posem en joc l'educador/a"

Foto1
L’ètica aplicada als professionals és la temàtica de la cinquena edició de les jornades “Posem en joc l’educador/a”, que celebren anualment els educadors i educadores dels centres d’infància de Lleida, amb la col·laboració del Departament de Benestar Social i Família i la Universitat de Lleida (UdL).
 
La primera edició de les jornades es va celebrar el 2008 i, en vistes de l’èxit de la mateixa, el grup d’organitzadors va decidir donar-li continuïtat i convertir-lo en un esdeveniment anual. “Posem en joc l’educador/a” està adreçat als educadors i educadores de centres residencials d’infància, així com altres professionals dels serveis socials que intervenen en l’atenció directa a la infància i l’adolescència. També hi assisteixen alumnes de la UdL de la Facultat de Ciències de l’Educació, sobretot estudiants d’educació social.
 
Enguany la temàtica de la jornada ha estat l’ètica aplicada als professionals i a l’organització. L’objectiu és reflexionar sobre els dilemes ètics i els valors inherents a l’atenció a la infància i l’adolescència, és a dir, a analitzar els diferents dilemes ètics que es generen en la vida diària i en la praxi dels centres.
 
L’edició d’enguany va començar ahir i finalitza aquest migdia. Ha comptat amb la presència de 163 alumnes i 138 professionals. El primer dia es va iniciar amb una ponència inaugural a càrrec de Joan Caninas, una persona de reconegut prestigi en l’àmbit de l’ètica, i posteriorment es van realitzar 4 tallers guiats per diferents dinamitzadors per tractar diversos àmbits relacionats amb la temàtica, per tal d’arribar a unes conclusions que s’exposen en comú el segon dia de les jornades en una taula rodona.
 
“Posem en joc l’educador/a” s’ha consolidat com un espai de reflexió i debat i en què es plantegen les diferents dimensions que conformen la posició dels educadors i educadores socials en la seva tasca quotidiana. És un espai per a donar sentit a la feina que es fa i també per millorar-la i compartir l’experiència personal de cadascú.

1  

Imatges

Imatge de la jornada

Imatge de la jornada 2524