Cultura

Les jornades 'Digital Media' analitzen els nous models de negoci cultural arran de la consolidació de les TIC

query_builder   12 desembre 2012 12:52

event_note Nota de premsa

Les jornades 'Digital Media' analitzen els nous models de negoci cultural arran de la consolidació de les TIC

  • Una vintena de professionals de diferents sectors culturals i tecnològics participen en les jornades, que tindran lloc els dies 13 i 14 de desembre al CaixaForum de Barcelona
El Departament de Cultura reunirà els propers 13 i 14 de desembre una vintena de professionals nacionals i internacionals dels sectors culturals i tecnològics per tal de debatre sobre els nous models de negoci que han sorgit a partir de l’economia digital.
 
Entre els assistents hi ha Gideon Mountford, responsable de Vídeo de Believe Digital; Danny Halling, director de promocions de Roster Music; Javier Martínez, responsable de client directe de Tuenti; Xavier Rius, director de vendes per Espanya, Portugal i Amèrica Llatina de Videoplaza; i Jaume Ripoll, cofundador de Filmin.
 
Les jornades Digital Media, que se celebraran al CaixaForum de Barcelona, estan destinades exclusivament a professionals. S’hi analitzarà com els models de negoci dels sectors culturals s’han transformat arran de la consolidació d’elements tecnològics, com són Internet de banda ampla, l'augment de les capacitats d'emmagatzematge digital, o la tecnologia MP3. També es  tractarà la col·laboració transversal en l’àmbit professional, per tal de posicionar-se en el mercat actual.
 
Les Jornades Digital Media s’organitzen a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i compten amb la col·laboració amb l’Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics de Catalunya (APECAT).
 
Les jornades es podran seguir en directe en streaming a través de: www.sde.cultura.gencat.cat
 
 
Programa de les jornades
 
El director de l’Institut Català de les Empreses Culturals, Gorka Knörr, inaugurarà les jornades aquest dijous, 13 de desembre. Les taules rodones de dijous se  centraran en l’evolució del mercat digital, la monetització i internacionalització dels continguts digitals, i aspectes a tenir en compte sobre la publicitat en la monetització d’aquests continguts digitals. Se celebraran les xerrades següents:
 
-          L’evolució del mercat digital: de la descàrrega simple a les plataformes de streaming audiovisuals.
 
-          Monetització i internacionalització de continguts digitals
 
-          Aspectes sobre la publicitat en la monetització dels continguts digitals
 
 
Les taules rodones de divendres 14 de desembre se centren en donar a conèixer els models de negoci actuals en l’entorn digital i es parlarà també de la creació d’audiències. A la tarda es realitzaran diferents tallers pràctics que tractaran temes com la promoció d’artistes a través de la xarxes socials i la monetització a les plataformes de streaming audiovisuals. Se celebraran les xerrades següents:
 
 
-          Models de negoci actuals en l’entorn digital
 
-          Creació d’audiències. La comunitat i el seu valor.
 
-          Taller sobre la monetització a les plataformes de streaming audiovisuals.
 
-          Taller sobre la promoció d’artistes a través de les xarxes socials
 
-          Taller “Multiscreen Advertising & Content:  La revolució de les 4 pantalles"
 
-          Taller sobre la monetització a les plataformes de streaming audiovisuals.