Empresa i Treball

OCUPACIÓ

La reducció de fons estatals obliga la Generalitat a derogar l'Ordre de subvencions de promoció de l'Ocupació Autònoma 2012

query_builder   14 desembre 2012 13:48

event_note Nota de premsa

OCUPACIÓ

La reducció de fons estatals obliga la Generalitat a derogar l'Ordre de subvencions de promoció de l'Ocupació Autònoma 2012

 
·        Aquestes subvencions, provinents de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Afers Laborals de l’Estat, s’han vist afectades per la reducció del 57% dels fons estatals per a polítiques actives d’ocupació.
 
·        El Govern espanyol encara no ha transferit a Catalunya els 191 milions d’euros per a polítiques actives d’ocupació previstos per aquest any 2012.
 
·        El Departament d’Empresa i Ocupació ha hagut de prioritzar i reassignar aquests recursos a programes destinats a la inserció de col·lectius amb especials dificultats.
 
 
Avui 14 de desembre, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l’ordre per la qual es procedeix a la derogació de l’Ordre de subvencions de promoció de l’Ocupació Autònoma i les subvencions consistents en l’abonament de les quotes de la Seguretat Social. Aquests programes es financen a través de la Conferència Sectorial d’ocupació i Afers Laborals de l’Estat.
 
Com és conegut, enguany l’Estat ha reduït un 57% el pressupost per a polítiques actives d’ocupació, que a més dels programes esmentats, inclouen altres programes com els ajuts als Centres Especials de Treball o a les Empreses d’Inserció. En el cas concret de la promoció de l'Ocupació Autònoma, la reducció ha estat del 74%.
 
A aquesta situació cal afegir que el Govern espanyol encara no ha transferit a hores d’ara a Catalunya els 191 milions d’euros per finançar les polítiques actives d’ocupació de 2012 aprovats per la Conferència Sectorial d’Ocupació de Comunitats Autònomes el passat mes de maig.
 
En aquest context, el Departament d’Empresa i Ocupació ha hagut de reassignar i prioritzar els recursos rebuts cap als programes d'inserció de persones amb especials dificultats, de manera que no s’han pogut destinar els recursos al programa de promoció de l’Ocupació Autònoma.
 
Altres fórmules de suport al treball autònom
 
El Govern de la Generalitat dóna suport al treball autònom i reconeix el paper cabdal que tenen en el teixit econòmic català i la seva contribució a la creació de riquesa i ocupació. Per aquest motiu aquest any s’han impulsat diferents iniciatives de suport a aquest col·lectiu com la línia de finançament d’autònoms i comerços i el pla de suport al treball autònom amb el consens  de les  organitzacions més representatives dels treballadors autònoms de Catalunya.
 
Pel que fa a la línia de finançament, la Generalitat de Catalunya, a iniciativa del Departament d’Empresa i Ocupació, per aquest any 2012 ha posat a disposició dels autònoms, microempreses i petites i mitjanes empreses del sector del comerç una línia de finançament a través de l’ICF i que es preveu que generi 1.000 operacions amb un volum econòmic de 65 milions d’euros dels quals se n’han formalitzat un total de 14 milions.

 
 
 
`