Educació

Irene Rigau: "Una reforma educativa no pot ser ni improvisada, ni imposada ni mancada de recursos"

query_builder   24 gener 2013 14:54

event_note Nota de premsa

Irene Rigau: "Una reforma educativa no pot ser ni improvisada, ni imposada ni mancada de recursos"

 
  • “Ja vam considerar des del primer dia que la proposta econòmica  que feien no era seriosa”. “Només qui gestiona les competències educatives sap el cost de les coses”
 
  • La memòria proposa una despesa de 408 milions d’euros, que “multiplica per cinc la inicial”
 
  • En el darrer any “parla aproximadament d’una despesa de 255 milions i nosaltres hem fet el nostre càlcul que sobrepassa els 100 milions només per Catalunya”
 
  • “A Catalunya considerem que és el moment d’aturar aquesta llei”
 
 
“Una reforma educativa no pot ser ni improvisada, ni imposada ni mancada de recursos, això ho vam de pensar des del primer dia quan vam conèixer els objectius i les propostes del text de la LOMCE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa), i així ho vam traslladar al ministeri, ja vam considerar des del primer dia que la proposta econòmica que feien no era seriosa, que ja fa molts anys que el ministeri no gestiona competències educatives i que només qui gestiona les competències educatives sap el cost de les coses”. La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquestes declaracions aquest matí al Parlament de Catalunya en referència a la memòria econòmica de la LOMCE que es debat avui en el Consell Escolar de l’Estat.
 
La consellera ha remarcat que l’estimació de la memòria proposa una despesa de 408 milions d’euros, que “multiplica per cinc la inicial, això vol dir fins a quin punt hi ha divergència i hi ha improvisació, que ha regnat tot aquest procés”. Així mateix ha destacat que en el darrer any “parla aproximadament d’una despesa de 255 milions i nosaltres hem fet el nostre càlcul que sobrepassa els 100 milions només per Catalunya”, atès que no s’han tingut en compte les despeses indirectes. Ha afegit que “estem d’acord en què el sistema ha de millorar en resultats i efectivitat però el que si sabem és que ho podem fer sense haver d’aplicar aquesta llei”.
 
“A Catalunya considerem que és el moment d’aturar aquesta llei perquè no podem entendre que un ministeri que ens ha anat traient els diferents recursos vinculats programes, ara vulguin dir que aquests diners que ens han tret ara si que els tenen i serviran  per la LOMCE”. Ha subratllat que “si per donar-nos-els ens els fan treure d’altres conceptes, entenem que seria un camí totalment equivocat”. En aquest sentit, ha explicat que si no es van calcular correctament aspectes com l’impacte econòmic del desdoblament, l’estalvi de la compactació del batxillerat, l’FP professional bàsica avançada, “val mes que aturem aquest procés perquè quan s’hagin equilibrat fiscalment els pressupostos puguem parlar de nova despesa i mentrestant discutim l’orientació del sistema i quines millores es poden fer  amb els recursos actuals per la millora del sistema”.
 
24 de gener de 2013