Direcció General de Comunicació

El Govern recull les propostes dels ciutadans per millorar els serveis mòbils de la Generalitat

query_builder   8 febrer 2013 09:00

event_note Nota de premsa

El Govern recull les propostes dels ciutadans per millorar els serveis mòbils de la Generalitat

  • La plataforma ‘Idees obertes’, que permet aportar, debatre i votar les idees per part de la ciutadania, situa la Generalitat com una Administració pionera en l’ús d’aquests recursos
  • La iniciativa s’estrena amb la recollida d’idees de millora per a l’aplicació Parlament2012
  • Es poden proposar millores a l’app mòbil Parlament 2012 i també nous serveis per a dispositius mòbils
Idees Obertes
El Govern ha posat en marxa la iniciativa http://ideesobertes.gencat.cat/parlament2012 per recollir les propostes de millora dels ciutadans sobre els serveis mòbils de la Generalitat.
 
El servei s’estrena amb la recollida d’idees per avaluar l’aplicació Parlament 2012, la primera de l’Estat en aquesta matèria i que es va elaborar per seguir en temps real les dades de participació i els resultats en les eleccions al Parlament de Catalunya del 25 de novembre passat. Només en quatre dies va assolir prop de 80.000 descàrregues des de 120 països i va esdevenir la primera en el rànquing de les aplicacions mòbils gratuïtes dels mercats d’Apple i Google.
 
Des del web es poden fer propostes i votar les idees que s’hi aportin. La idea més votada i la que a criteri d’un grup d’experts mereixi ser premiada d’entre les proposades rebran un terminal Samsung Galaxy S3, obsequiat per Vodafone. S’hi podran aportar idees fins al 14 de març i una setmana després es tancarà el procés de votació.
 
Els usuaris també podran identificar les aplicacions mòbils que, al seu parer, la Generalitat hauria de tirar endavant o promoure’n el desenvolupament.
 
Projecte Idees obertes
Aquest procés s’emmarca en el projecte Idees obertes, que es basa en metodologies d’innovació oberta segons les quals els diferents actors públics afegeixen valor als serveis que presta l’Administració pública mitjançant estratègies de col·laboració.
 
L’ús d’aquesta plataforma tecnològica, que permet als ciutadans fer propostes sobre un tema i votar-les, situa la Generalitat com una Administració pionera en l’ús d’aquests recursos.
 
El procés de recollida d’idees és una iniciativa de la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió, amb la col·laboració del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI).
 
La Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió és l’òrgan de la Generalitat responsable d’impulsar nous canals d’interacció amb la ciutadania i de promoure la progressiva incorporació de serveis accessibles des de dispositius mòbils.