Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

14 empreses agroalimentàries catalanes promocionen els seus productes als Emirats Àrabs Units de la mà del Departament d'Agricultura

query_builder   22 febrer 2013 13:39

event_note Nota de premsa

14 empreses agroalimentàries catalanes promocionen els seus productes als Emirats Àrabs Units de la mà del Departament d'Agricultura

Un total de 14 empreses catalanes participen en aquesta fira
Un total de 14 empreses catalanes participen en aquesta fira
 
 
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), organitza la participació de 14 empreses catalanes del sector de l’agroalimentació en la 18a edició de la fira GULFOOD, que se celebra a Dubai (Emirats Àrabs Units), del 25 al 28 de febrer.
 
Es tracta d’una fira d’alimentació i begudes no alcohòliques que se celebra anualment a la capital econòmica d’aquell país, adreçada exclusivament al públic professional: comercials, importadors, distribuïdors i encarregats de compra del sector Horeca, de procedència geogràfica molt variada. En la darrera edició, 68.681 visitants procedents de 152 països van poder conèixer els productes dels 3.816 expositors de diferents procedències.
 
Els països del Golf Pèrsic se situen entre els més rics del món, i, a causa de la manca d'aigua i l'escassetat de terra de conreu, necessiten importar gairebé el 90% dels aliments que consumeixen.
 
El creixement de població ha ocasionat un augment en el consum de productes alimentaris, que s’estima al voltant d'un 4-5% anual per al període 2012 -2014.
Els supermercats i hipermercats representen el segment amb més quota de mercat
(50%), degut al desenvolupament dels centres comercials, el creixement de la població i l'auge del turisme. El segueixen les cooperatives, amb un 35%, i els petits comerços, amb un 15% de la quota de mercat. El segment de la distribució per a supermercats i hipermercats als Emirats Àrabs està dominat per 7 cadenes que controlen el 65% del mercat.

En el cas dels Emirat Àrabs Units, i més concretament Dubai, és important destacar que una gran part de la mercaderia importada es reexporta a altres països de la regió (aproximadament un 30% del producte importat), la qual cosa permet accedir als 40 milions d'habitants que conformen la població del Golf. A més, si ampliem el marc d'influència als països veïns com l'Afganistan o Pakistan el mercat potencial és de 250 milions d'habitants.
 
Empreses participants:
 
Agrícola i Caixa Agrària Cambrils SCCL | oli d’oliva, vinagre, olives, paté d’olives i balsàmics | Cambrils (Baix Camp)
Agro Foods  & Commerce SL | oli d’oliva | Margalef de Montsant (Priorat)
BB Chocolate Grup SA – Blanxart | xocolata | Sant Joan Despí (Baix Llobregat)
Casademont | embotits de gall d’indi | Bonmatí (Selva)
Caviar Nacarii SLU | caviar | Sant Just Desvern (Baix Llobregat)
Eurocao Alimentación SL | xocolata | Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)
F. Faiges SL | olis vegetals | Tortosa (Baix Ebre)
Go Fruselva SLU | purés de fruites babyfood, purés de fruites orgànics, sucs i smoothies | La Selva del Camp
Innoducky SL - Mas Pares | fetge gras d’ànec, pernil d’ànec, caviar de foie trufat | Sant Martí Sapresa (Selva)
Murgaca | carn d’oví i corder | Balaguer (Noguera)
Noel Alimentària SAU | pollastre cuit i rostit, gall d’Indi cuit, lassanya i mortadel·la de pollastre, chopped de gall d’Indi | Sant Joan les Fonts (Garrotxa)
Pagesa SA | productes especials i dietètics| Gavà (Baix Llobregat)
Sakai Laboratorios SA | complements alimentaris | Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat)
Trias Galetes-Biscuits SA | galetes d’alta qualitat | Santa Coloma de Farners (Selva)