Salut

Ordenació de l'atenció urgent al Vallès Oriental

query_builder   28 març 2013 15:15

event_note Nota de premsa

Ordenació de l'atenció urgent al Vallès Oriental

 

A diversos municipis del Vallès Oriental s’està adaptant l’oferta de serveis d’atenció urgent a partir de criteris d’accessibilitat, qualitat i eficiència

 

En els últims anys a Catalunya s’ha impulsat el desplegament d’un nou model d’atenció continuada i urgent. Aquest nou model s’emmarca en el Pla de salut 2011-2015, instrument estratègic del Departament de Salut, que preveu la transformació de l’atenció a les urgències per donar respostes més adequades al territori i a les necessitats i els requeriments del ciutadans pel que fa a l’atenció més immediata i urgent.
 
En aquest context a partir del dia 2 d’abril, s’optimitzarà l’atenció que s’ofereix a diversos municipis del Vallès Oriental, potenciant el paper del telèfon 061 CatSalut Respon i de l’atenció domiciliària el que permet assegurar la continuïtat assistencial i cobrir les necessitats sanitàries d’atenció continuada i domiciliàries fora de l’horari d’obertura dels CAP alhora que contribueix a descongestionar els serveis d’urgències hospitalaris.
 
Amb aquesta ordenació es vol prioritzar l’atenció telefònica per evitar als ciutadans desplaçaments innecessaris. Per això, fora de l'horari d'atenció dels centres d'atenció primària, els ciutadans han de trucar al número de telèfon del 061 CatSalut Respon, on professionals sanitaris faran un cribratge de la demanda del ciutadà i activaran el recurs més adient. La resposta pot consistir a donar consells sanitaris, o bé enviar l’equip d’atenció domiciliària a casa seva i, si la urgència ho requereix, s’enviarà una ambulància per assistir i/o traslladar al pacient a l’hospital adient.
 
Amb la potenciació dels equips d’atenció domiciliària, quan un ciutadà necessiti ser atès per una urgència que no precisi anar a l’hospital, el metge acudirà al seu domicili, en lloc de desplaçar-se el ciutadà al centre d’atenció primària. Aquests equips d’atenció domiciliària per tal de ser més eficients portaran un cotxe amb conductor, desfibril·lador i ordinador amb connexió a l’historia clínica del pacient.
 
Així a partir del dia 2 d’abril de 2013, i amb l’objectiu d’implantar aquest model, els ciutadans que són atesos als següents centres d’atenció primària, en cas de necessitat hauran de trucar al 061 CatSalut Respon fora de l’horari d’atenció del seu CAP:
 

- CAP Caldes de Montbui

- CAP La Garriga

- CAP La Cruïlla de Lliçà d’Amunt
 
 
Com sempre, en cas emergència sanitària cal trucar al 112.