Més de 10.000 visites al 2012
L’Oficina de Benestar Social i Família de Blanes és un servei obert a totes les persones i entitats i presta servei de dilluns a divendres de 9 a 14h. Durant el 2012 es van rebre 10.304 visites i es van dur a terme 6.446 registres. Cobreix l’àmbit territorial de la Selva Marítima, part del Baix Empordà i el nord del Maresme.
L’Oficina és una dependència administrativa, d'atenció presencial, que té la funció d'apropar els serveis i recursos del Departament de Benestar Social i Família i els de l'Administració de la Generalitat de Catalunya a la ciutadania i al món associatiu del territori.
Des d’aquí s'informa sobre recursos adreçats a famílies, joves, dones, gent gran, associacions, voluntariat, etc., que són competència del Departament de Benestar Social i Família o de la Generalitat de Catalunya, així com d'altres serveis o prestacions que els puguin interessar. També es tramiten prestacions, ajudes i recursos com ara subvencions per a associacions, prestacions econòmiques per a famílies amb infants, per a persones amb discapacitat, pensions no contributives, reconeixement del grau de discapacitat, registre d'associacions o títol de família nombrosa i monoparental.
Des de les oficines es col·labora amb campanyes de sensibilització cívica i de voluntariat i es dóna suport a les iniciatives del teixit associatiu de Catalunya per afavorir el seu arrelament i el seu desenvolupament dins de les competències departamentals.
La Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar Social i Família gestiona una xarxa de 70 oficines. Aquesta xarxa també fa la funció de registre administratiu de documentació on es poden presentar sol·licituds de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, a més d’un punt d'atenció presencial de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC), que facilita l'alta presencial d'usuaris i el seguiment de les gestions que els afecten si ens ho demanen.