Direcció General de Comunicació

Homs

Homs afirma que l'informe sobre les deslleialtats és un "exercici de transparència" i demana al govern espanyol que tinguin "l'honestedat de reconèixer que no volen discutir res"

query_builder   17 octubre 2013 15:42

event_note Nota de premsa

Homs afirma que l'informe sobre les deslleialtats és un "exercici de transparència" i demana al govern espanyol que tinguin "l'honestedat de reconèixer que no volen discutir res"

  • El conseller de la Presidència ha clos la I Jornada d’Atenció Ciutadana on s’hi han presentat dues noves eines: la Seu Electrònica i el canal mòbil, que permetran fer gestions a qualsevol hora del dia durant tot l’any
 
Francesc Homs s’ha referit avui de nou a l’informe que recull les deslleialtats de l’Estat espanyol respecte de Catalunya per manifestar que “quan es fa un exercici de transparència com ho és fixar posició política sobre un seguit de coses que no van, la resposta que crec que se li hauria de donar és la de ‘anem a discutir sobre el document’ i posar-hi contrast”.
 
El conseller de la Presidència ha lamentat l’actitud del govern espanyol, que no té “el fair play de llegir-ho com el que és, un exercici de transparència”. “Que tinguin l’honestedat de reconèixer que no volen discutir de res, que no volen parlar de res“, ha dit. Dins d’aquest context, el conseller ha precisat que per part del Govern de Catalunya, “des de les coses mes insignificants fins a les grans decisions polítiques”, tot plegat “ha d’estar presidit per la transparència”.
 
El conseller de la Presidència ha fet la cloenda de la I Jornada d’Atenció Ciutadana que s’ha celebrat avui al Palau. Sota el títol “Nou paradigma en l’atenció ciutadana”, s’hi ha presentat les dues noves eines de l’Administració de la Generalitat: la Seu Electrònica i el canal mòbil. La seu electrònica és un punt d’accés únic pel qual la ciutadania i les empreses poden fer gestions públiques, sense condicionaments d’horari i d’espai, amb la màxima seguretat i fent un ús més eficaç i eficient dels recursos públics. Pel que fa al canal mòbil, ha de possibilitar igualment l’accés als serveis, el que obliga a la Generalitat a integrar-lo en una estratègia multicanal.
 
El conseller s’ha referit a l’esforç dels serveis públics per atendre les demandes de la ciutadania i ha destacat fins a quin punt les noves tecnologies sumades al constant augment de “l’exigència de la ciutadania ens porta a organitzar els serveis públics més a partir de la demanda que no pas de l’oferta”, com s’havia fet fins ara. Dins d’aquest context, el secretari general de comunicació, Josep Martí, que ha obert l’acte celebrat l’Auditori del Palau de la Generalitat, ha resumit amb un exemple molt clar aquest canvi de de paradigma de l’Administració de la Generalitat en l’atenció ciutadana: “hem passat delvuelva usted mañana’ al ‘vingui vostè quan vulgui', o no cal que vingui “. Per la seva banda, el director General d'Atenció Ciutadana, Ignasi Genovès, ha fet una explicació detallada de les característiques de les noves eines de l’Administració a disposició dels ciutadans.
 
Finalment, el conseller ha agraït a la Direcció General d’Atenció Ciutadana la celebració d’aquestes primeres jornades a les que ha qualificat d’”encert” perquè contribueixen a “millorar la qualitat de l’atenció als ciutadans”. Una tasca que requereix de la interacció de molts interessos, i això “portat a la pràctica no és senzill”.