L’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) ha organitzat per segon any i, amb la voluntat de continuïtat, el Premi IDECE per fomentar la projecció de les Terres de l’Ebre. Aquest premi té com a finalitat recompensar la qualitat dels treballs de recerca i crèdit de síntesi/projecte dels cicles formatius de grau superior, que versin sobre estudis relatius al desenvolupament integral de les comarques de l’Ebre.
En aquesta segona edició s’han presentat un total de 20 treballs dels alumnes dels centres d’ensenyament de les quatre comarques de l’Ebre i, aquesta tarda el delegat del Govern, Xavier Pallarès, juntament amb el vicepresident primer de l’IDECE, Antoni Montagut, i el seu director, Jordi Borràs, han formalitzat el lliurament als guanyadors.
Concretament, el 1r. premi amb una dotació econòmica de 1.500€ ha estat per al treball Planta gestió residus cítrics, de Rosa Torrubiano Curto, Joan Salas Rodríguez i Sandra Solé Font, de Tortosa. El segon de 1.000€ se l’ha emportat Esther Sancho González d’Alcanar pel treball Micorrisses. Una opció per augmentar la producció de conreus? El tercer premi, que compta una dotació econòmica de 700€, ha estat pel treball Disseny d’un panell informatiu alimentat amb energia fotovoltaica a Ascó d’Ivet Pubill Ambrós, d’Ascó. I el quart premi, de 500€, ha sigut per a Carolina Brut i Sanz de Móra d’Ebre pel treball La Ribera d’Ebre, amb els cinc sentits.
A més a més, els treballs guardonats també seran publicats al web de l’IDECE,
www.idece.cat, i l’IDECE considerarà la possibilitat de publicar en paper el primer premi.
Així el premi reconeix la creativitat i l’esforç dels alumnes, els treballs dels quals hagin estat elaborats amb una qualitat de continguts, anàlisi, aprofundiment i metodologia suficientment acreditats per a esdevenir un projecte coherent i d’interès social en el camp del desenvolupament integral de les Terres de l’Ebre.