Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

Presentació del material 'Apropa't als productors i artesans del Parc'

query_builder   18 desembre 2013 13:53

event_note Nota de premsa

Presentació del material 'Apropa't als productors i artesans del Parc'

FOTO WEB
Fira de productes del Parc Natrual de l'Alt Pirineu el passat mes de juny.
 
 
El Parc Natural de l’Alt Pirineu, del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), va presentar dilluns, 16 de desembre, el material divulgatiu ‘Apropa’t als productors i artesans del Parc’. Es tracta d’un programa de visites als tallers i obradors del Parc Natural de l’Alt Pirineu amb l’objectiu de posar en valor la producció artesanal i alimentària de la zona.
 
Aquesta és una iniciativa impulsada per la Fundació CEDRICAT i que compta amb el suport del Parc Natural de l’Alt Pirineu, en el marc dels ajuts per al finançament d’actuacions en els espais naturals protegits de Catalunya. Aquesta activitat posa de relleu el paper clau que juguen els productors en la conservació dels espais naturals i la preservació dels coneixements tradicionals i oficis locals, i el seu caràcter d’activitat econòmica sostenible, gràcies a la qual aquest és un espai viu i dinàmic.
 
En aquest sentit, visitar les explotacions, tallers o obradors del territori és una forma de donar a conèixer i compartir aquests valors, tradicions i oficis. Per això, precisament, s’ha estructurat aquest programa de visites, que es preveu que representi un punt de partida per a la posada en valor de la producció local com a patrimoni cultural immaterial del Parc.
 
En total, són 14 els artesans i/o productors que ofereixen visites, tallers o tastos en les seves instal·lacions: 10 agroalimentaris i 4 d’arts i oficis; tot i que es preveu poder ampliar el nombre de persones implicades de cara a futures edicions.
 
Per a l’elaboració d’aquest material, es va realitzar una primera reunió amb el sector durant el mes de setembre, en la qual es va presentar els objectius del material i els passos per a la seva elaboració. Tot seguit, s’ha treballat en la recollida de dades, la definició dels continguts i el seu disseny.
 
En la reunió d’aquest 16 de desembre hi van ser convocats els artesans i productors que participen d’aquest material, així com també diversos agents del sector turístic. Durant la reunió, es va estructurar l’estratègia de difusió i promoció d’aquest material amb l’objectiu d’aconseguir-ne un màxim ressò i, per tant, una màxima contribució a la posada en valor d’aquest actiu del territori.
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat.
 

1  

Fitxers adjunts

Fira de productes del Parc Natrual de l'Alt Pirineu el passat mes de juny.

Fira de productes del Parc Natrual de l'Alt Pirineu el passat mes de juny.
JPG | 37

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia