• Organitza, a través d’ACCIÓ, la tercera edició del Brokerage Event, on es faran prop de 700 entrevistes de negoci entre empreses, centres tecnològics i universitats europees.
  • El dilluns 31 de març tindran lloc dues sessions on s’explicaran les tendències del sector alimentari al món i les oportunitats per participar a l’Horizon 2020.
  • El sector de l’alimentació i begudes a Catalunya és el més gran de la indústria catalana en termes d’ocupació, facturació i valor afegit brut.
 
La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- participa del 31 de març al 2 d’abril al Saló Alimentària, que tindrà lloc al recinte de Fira Gran Via a Montjuïc, amb l’objectiu de potenciar les oportunitats de negoci internacionals per a les empreses catalanes.
 
Brokerage Event Alimentaria 2014
La tercera edició del Brokerage Event, que se celebra dins el marc de la fira, reunirà més de 300 empreses de tot el món interessades a trobar socis comercials i socis tecnològics.
Les empreses mantindran prop de 700 reunions que han estat prèviament concertades a través d’un aplicatiu web. Així, cada empresa pot escollir amb qui vol entrevistar-se durant 25 minuts, segons els perfils i les necessitats comercials de tots els inscrits al Brokerage Event.
El Brokerage Event tindrà lloc els dies 1 i 2 d’abril al Pavelló 3 –The Alimentaria Hub. A banda d’empreses catalanes, els països més representats són Itàlia i Portugal, i com a novetat d’enguany hi participen companyies de Ghana, Corea del Sud i els Emirats Àrabs.
Aquest espai de reunions té el suport de l’Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea.
 
Sessió “Oportunitats de negoci als mercats emergents”
En aquesta sessió es presentaran les oportunitats de negoci en el sector de l’alimentació i begudes que ha detectat la xarxa de 34 Centres de Promoció de Negocis d’ACCIÓ arreu del món. Aquest mapa d’oportunitats s’ha elaborat tenint en compte el perfil de les empreses catalanes que operen en aquest sector. Per exemple, els productes vinícoles catalans tenen una gran acceptació als Estats Units.
Les empreses que hi participaran, prop de 100, podran entrevistar-se amb experts d’ACCIÓ i de la Cambra de Comerç de Barcelona, i rebran un mapa descriptiu de subsectors i països. La sessió tindrà lloc el dilluns, 31 de març a les 12:00 al Pavelló 3- The Alimentaria Hub.
 
Sessió “Alimentació i Bioeconomia a Horitzó 2020: aspectes pràctics de projectes”
Durant la jornada s’explicaran les oportunitats que el programa Horitzó 2020  de finançament europeu a l’R+D suposa per a les empreses del sector agroalimentari així com alguns aspectes de referència en la preparació de propostes.
Es donaran a conèixer les convocatòries vigents i els passos que cal seguir per obtenir fons europeus, i entitats de referència com el Centre Tecnològic de Nutrició i Salut i l’institut d’investigació IRTA explicaran la seva experiència en la participació en aquest tipus de projectes estratègics. La jornada tindrà lloc el dilluns, 31 de març a les 15:00 al Pavelló 3- The Alimentaria Hub.
Més informació de la participació de la Generalitat al Saló Alimentària aquí: http://www.b2match.eu/alimentariabrokerage2014
 
El sector de l’alimentació i begudes a Catalunya
El sector de l’alimentació i begudes a Catalunya és el més gran de la indústria manufacturera catalana en termes d’ocupació, facturació i VAB (Valor Afegit Brut). Segons dades de l’Informe Anual de la Indústria 2012, el sector està format per 2.580 empreses, que suposen el 10,7% del total d’empreses industrials a Catalunya.
És un sector format bàsicament per petites i mitjanes empreses, amb un grup significatiu de grans empreses capdavanteres molt competitives, innovadores i amb projecció internacional. Les empreses del sector facturen en total 23.880 milions d’euros, el 18,6% del total de la indústria a Catalunya.
Donen feina a 74.690 treballadors (14% de la indústria catalana). El sector de l’alimentació i begudes genera un VAB de 4.160 milions d’euros, una xifra que representa el 14,1% del total català. El sector exporta el 18,2% de la seva producció, unes vendes que suposen el 12,5% de les exportacions catalanes.