• L’accidentalitat a l’N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera s’ha reduït de 15 víctimes mortals al 2012 a 4 durant el 2013 i enguany no s’ha produït de moment cap accident mortal
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha valorat avui, en una visita a l’Alt Empordà, l’impacte del primer any d’aplicació de les restriccions de trànsit als vehicles pesants --de quatre eixos o més-- a la carretera N-II a la demarcació. Durant aquest període, 1,1 milions de camions han deixat de circular per l’N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera i s’han desviat a l’autopista AP-7.
 
El conseller ha remarcat que s’ha assolit “el principal dels objectius de la mesura; reduir dràsticament la sinistralitat” en aquest tram de l’N-II, atès que el nombre de víctimes mortals ha baixat de 15 en el 2012 a 4 durant el 2013 i que, enguany, no s’ha produït de moment cap accident mortal. “La mesura ha estat molt efectiva; la mantindrem fins que aconseguim resoldre definitivament el conjunt desdoblament de l’N-II, un tema que afortunadament avança progressivament”, ha exposat el conseller Vila.
 
D’altra banda, Vila ha subratllat que la mesura, que es complementa amb bonificacions per als vehicles pesants a l’AP-7, “s’ha pogut sostenir econòmicament i vol dir que tindrà un impacte 0 en el pressupost del Govern de Catalunya i del Ministeri de Foment”. Els vehicles pesants que efectuen el recorregut sencer per l’AP-7, entre Maçanet de la Selva i la frontera francesa tenen una bonificació en un 35 i els que fan moviments interns obtenen un descompte del 50% en el preu del peatge.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 66