• També ha constatat la coincidència entre la manera d’avaluar les competències lingüístiques de Catalunya i d’Europa
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat avui que les qüestions debatudes ahir a Brussel·les pel Consell de Ministres d’Educació de la Unió Europea coincidissin plenament amb els reptes de l’educació catalana. “Com que nosaltres ja havíem enfocat la nostra acció en relació a l'Ofensiva per l'Èxit Escolar amb els objectius d’Europa pel 2020, el paral·lelisme i el seguiment és fàcil i molt interessant, i ens il·lustra”, ha explicat la consellera en una entrevista al programa El Matí de Catalunya Ràdio.
 
El debat d’ahir va versar principalment sobre el multilingüisme i la manera com Europa hauria d’avaluar el domini de les llengües per part dels estudiants. Després de descartar una prova comuna a tota Europa elaborada per un organisme extern, els assistents a la reunió van concloure que la manera òptima és fer-ho a través dels resultats, tal com ha explicat Irene Rigau a l’entrevista. La consellera ha posat de relleu que la manera d’avaluar el domini del castellà i del català per part dels alumnes catalans són les proves de 4rt d’ESO que es fixen en “parlar, escoltar, llegir i escriure, que són els quatre elements que ens marca Europa”. Rigau ha destacat finalment que aquesta és la línia que el Departament d’Ensenyament ha defensat sempre i ha ressaltat la coincidència amb Europa.
 
Sobre l'obligatorietat d’impartir un 25% de classes en castellà a les cinc escoles afectades, la titular d’Ensenyament ha remarcat la importància que el curs finalitzi amb normalitat i ha aclarit que es donaran instruccions als centres quan es confirmi el termini d’execució de la sentència i si no s’atura el procés, tal com s’ha demanat al Tribunal Suprem. A partir de les activitats previstes per cada centre pel mes de juny s’elaboraran les propostes.