El director general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, Toni Reig, acompanyat pel paer en cap de Cervera, Ramon Royes, i pel president del Consell Comarcal de la Segarra, Adrià Marquilles, ha inaugurat aquest matí l’Oficina Jove de la Segarra. El nou servei, ubicat a la seu del Consell Comarcal, agrupa en un sol espai diferents serveis públics i dóna atenció als prop de 3.840 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove de la Segarra ofereix informació i assessorament en matèria d’emancipació, molt especialment en els àmbits de formació, educació, feina, emprenedoria i habitatge. L’Oficina també disposa d’un tauler d’ofertes de treball a la comarca que renovarà cada setmana.
 
El nou servei també informarà sobre les qüestions relacionades amb la cultura, el lleure i, especialment, la salut, amb un programa de suport psicològic dirigit exclusivament a joves i activitats per fomentar l’activitat física als instituts i conscienciar dels riscos del SIDA.
 
L’Oficina tindrà un servei de mobilitat internacional per donar suport als joves que busquin feina a l’estranger o vulguin marxar a estudiar fora. També s’informarà dels programes europeus de voluntariat, dels programes d’intercanvi existents o dels camps de treball internacionals. També es crearà una base de dades de tots els joves que marxin a estudiar a fora per tal de mantenir-los vinculats a la comarca.
 
L’equip de l’Oficina Jove està format per quatre tècnics del Consell Comarcal i la Paeria de Cervera, que es podrà reforçar puntualment. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9:00h a 14:00h i dimarts i dimecres de 16:00h a 19:00h.
 
La posada en marxa del servei de l’Oficina Jove de la Segarra ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Paeria de Cervera, el Consell Comarcal i la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família. És la vuitena que s’obre a la demarcació de Lleida després de les de l’Alt Urgell, Pallars Sobirà, Alta Ribagorça, Noguera, Pla d’Urgell, Urgell i les Garrigues.
 
Les Oficines Joves van atendre el 2013 a Catalunya 600.000 usuaris
 
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2013, els 294 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre uns 600.000 joves. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 27% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre el mercat laboral va ser la segona qüestió més sol·licitada, amb un 17% del total de consultes.
 
El lleure i la cultura com les dues temàtiques següents en nombre consultes, amb un 13% i 10% respectivament, seguides de les tecnologies de la informació i la comunicació (9%), la salut i esports (7%), l’habitatge i el turisme (5%, percentatge que, en el cas del turisme, és del 8% els mesos d’estiu), la cohesió social i aspectes relacionats amb la participació juvenil (3% cadascun), la solidaritat i les relacions internacionals (1%), i el medi ambient i consum (menys de l’1%).
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2013 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’Educació Secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 56% de les consultes davant un 44% de les noies.