El conseller Pelegrí entre els consellers d'agricultura de les comunitats autònomes.
El conseller Pelegrí entre els consellers d'agricultura de les comunitats autònomes. Autor: MAGRAMA-Amelia Hernandez
 
 
Avui s'ha celebrat a Madrid, a la seu del Ministeri d'Agricultura, una reunió del Consejo Consultivo i la Conferència sectorial  extraordinària d'agricultura i desenvolupament rural, entre la ministra i els consellers d'agricultura de les comunitats autònomes.
 
En aquesta reunió, a la qual ha assistit el conseller d'Agricultura,  Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de Catalunya, Josep Maria Pelegrí,  es preveia un únic punt del dia: la distribució territorial dels fons a transferir pel FEGA als Organismes Pagadors de les Comunitats Autònomes.
 
És a dir, s’estableix una distribució de fons de l’Administració General de l’Estat (AGE) als diferents Organismes Pagadors de les Comunitats Autònomes via FEGA en concepte d’aportació als PDR per un import total de 17.519.228,37 €.D’aquest import, la quantia  assignada a Catalunya és d’1.523.736,63 €.
 
Per a tot el 2014 Catalunya tenia una aportació màxima de l’AGE fixada a principis de l’any per al seu PDR de 8.022.608,42 € i fins a data d’avui s’havien transferit fons per aquest concepte per 4.699.254,16 €.
 
 Moment de la Conferència sectorial  extraordinària d'agricultura
Moment de la Conferència sectorial extraordinària d'agricultura. Autor: MAGRAMA-Amelia Hernandez
Això suposa que, afegint l’import a transferir aprovat avui Catalunya haurà rebut en concepte d’aportació de l’AGE al PDR un total de 6.222.990,79 €, la qual cosa representa un 77,6% respecte el total previst per a tot el 2014, en cap cas el 100% del que li tocaria rebre. El conseller d’Agricultura, Josep Ma Pelegrí ha assenyalat que a Catalunya, s’han fet els deures i han executat amb diligència i eficàcia les actuacions vinculades a aquests fons de cofinançament de la PAC.
 
Així “si el ministeri aporta, tal i com s'ha acordat avui, la quantitat de 1,5 milions d’euros, la Generalitat ingressarà immediatament aquests diners als arrossaires del Delta” que en repetides ocasions han reclamat a la Generalitat el pagament de l'any 2013.
 
Amb aquest import el DAAM podria procedir el dia 15 de novembre –un cop arribin a la Generalitat de Catalunya els diners, ja que cal tenir en compte que prèviament s’haurà d’aprovar per Acord de Consell de Ministres- a pagar els ajuts agroambientals a l’arròs que estaven pendents.
 
Tot i això, quedarà pendent que l’Estat transfereixi a Catalunya en concepte de PDR 2014 la quantia d’1.799.617,63 €, que és necessari per a tramitar els ajuts a indústries agroalimentàries. Pelegrí ha senyalat que el ministeri s’ha compromès a realitzar reunions setmanals fins que quedin liquidades totes les aportacions pendents per part de l’Estat abans de finals d’any.
 
El conseller ha plantejat a la ministra que es valori la possibilitat que si a final de l’exercici alguna CCAA no ha pogut executar pugui executar tots els fons estatals transferits o pendents de transferir dins de la seva quantia de 2014, aquests fons es puguin derivar cap a altres CCAA que sí tinguin més ajuts a executar pendents de l’aportació estatal.
 
 
 
 

1  

Fitxers adjunts

Conferencia sectorial

Conferencia sectorial
JPG | 5164