TES
El conseller Vila, a la dreta, durant la visita a la nova estació d'autobusos.
  • La instal·lació, amb una inversió d’1,2 MEUR, té una capacitat per a 7 andanes, una terminal i aparcament per uns 40 turismes
  • Tindran parada a l’estació nou línies de busos interurbanes, amb una previsió d’uns 100.000 viatgers anuals
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat avui, acompanyat de l’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, la nova estació d’autobusos interurbans de la localitat, que va entrar en servei recentment. Aquesta instal·lació, que millora la mobilitat en transport públic al municipi, així com la qualitat del servei, ha comptat amb una inversió d’1,2 MEUR. A l’estació tindran parada nou línies interurbanes, amb una previsió d’uns 100.000 viatgers anuals.
 
La nova estació se situa a l’oest de la localitat; en concret, a la cruïlla entre l’avinguda de Santa Bàrbara i el carrer Sebastià Joan Arbó, en uns terrenys cedits per l’Ajuntament. Amb una superfície total d’uns 3.700 metres quadrats, l’estació té una capacitat per a 7 andanes i 5 places addicionals per autobusos i compta amb un edifici terminal amb sala d’espera, despatx de bitllets i servei de bar. Així mateix, disposa d’una àrea d’aparcament exterior per uns 40 turismes.
 
Fins ara, Amposta no disposava d’una estació d’autobusos interurbans, després que fa uns anys l’antiga estació es va desmantellar arran de la reordenació del teixit urbà d’aquell àmbit. Des de llavors, aquests autobusos, de manera transitòria, feien parada en una de les marquesines de la xarxa urbana.
 
La nova estació, així, permetrà millorar la fluïdesa i comoditat tant per als vehicles de transport públic com per als viatgers. A més, la nova terminal proporcionarà als usuaris més confort i oferirà serveis d’atenció i informació al viatger. Les línies interurbanes que tenen parada a l’estació d’autobusos d’Amposta són les següents:
 
-      Mas de Barberans – Santa Bàrbara – Tortosa
-      La Sénia – Tarragona
-      Amposta – La Sénia
-      Tortosa – Sant Carles de la Ràpita (per la Carrova)
-      Vinaròs – Tortosa (per Ulldecona)
-      Els Eucaliptus – Els Muntells – Sant Jaume d’Enveja – Amposta
-      Amposta – Sant Carles de la Ràpita – Poblenou del Delta
-      Alcanar – Sant Carles de la Ràpita – Barcelona
-      Tortosa – l’Aldea – Amposta – Sant Carles de la Ràpita – Alcanar  
 
D’altra banda, les línies del servei urbà d’Amposta també fan parada a l’exterior de l’estació en una marquesina que s’instal·larà en l’avinguda Santa Bàrbara.
 
Millores en les comunicacions a les Terres de l’Ebre
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat en marxa aquest any un seguit d’actuacions de potenciació de les comunicacions a les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, l’1 d’octubre va començar a funcionar la nova línia d’altes prestacions e3: Tortosa – Amposta – Sant Carles de la Ràpita – les Cases – Alcanar, amb 18 expedicions (9 d’anada i 9 de tornada) de dilluns a diumenge. Durant el primer mes de funcionament ha transportat 3.515 persones. També s’ha implantat un abonament T-10/120 que permet fer 10 viatges en 120 dies en tots els trajectes dins de les Terres de l’Ebre i a un preu tant competitiu com 1 euro el trajecte, el que suposa un estalvi del 50% respecte del preu del bitllet senzill. Durant els primers dos mesos d’implantació de la T10-120 s’han realitzat 113.000 viatges entre les Terres de l’Ebre, un 39% dels quals s’han fet amb aquest nou abonament.
 
 
D’altra banda, a l’octubre també es van reforçar les connexions amb transport públic per carretera entre les Terres de l’Ebre i Barcelona. Així, el corredor de l’Alcanar es va incrementar en 6 expedicions (3 d’anada i 3 de tornada) de dilluns a divendres i 2 expedicions (1 d’anada i 1 de tornada) els dissabtes durant tot l’any, quedant un total de 20 expedicions (10 d’anar i 10 de tornar) entre setmana i 10 els dissabtes i aconseguint una completa cobertura en totes les franges horàries del dia. A més, es va reduir en un 25% el preu del títol d’anada i de tornada entre qualsevol municipi de les Terres de l’Ebre i Barcelona.
 
Finalment, a l’estiu també va entrar en servei, per primera vegada, un bus llançadora entre les Terres de l’Ebre i l’aeroport de Barcelona, que va registrar més de 3.200 viatgers durant els mesos de juliol i agost. La nova llançadora va comptar amb  8 expedicions d’anada i 8 de tornada des del Baix Ebre i Montsià i 3 expedicions d’anada i 3 de tornada de la Terra Alta i Ribera d’Ebre, cada dia.

4  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 129

Foto 1

Foto 1
JPG | 562

Foto 2

Foto 2
JPG | 346

Foto 3

Foto 3
JPG | 555