· Aquest pla, amb un pressupost de 600.000 euros, s’ha elaborat amb el consens de tots els sectors implicats en la promoció i comercialització del turisme enològic.
· El pla neix en el marc del programa Enoturisme Catalunya, que té com a objectiu principal establir un model integrador de gestió de l’enoturisme a Catalunya, basat en la promoció d’una oferta diversa però estructurada, que respecti les necessitats, la identitat i els interessos de les diferents DO catalanes.
· Algunes de les iniciatives que formen part d’aquest pla són l’inici de la senyalització enoturística i la convocatòria dels I Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015.
· Allotjaments
· Restaurants
· Art i Cultura
· Experiències innovadores d’enoturisme en cellers
· Experiències enoturístiques ofertes per agències de viatges especialitzades, empreses d’activitats enoturístiques, transportistes i d’altres
· Pràctiques sostenibles/responsables d’enoturisme
· El pla neix en el marc del programa Enoturisme Catalunya, que té com a objectiu principal establir un model integrador de gestió de l’enoturisme a Catalunya, basat en la promoció d’una oferta diversa però estructurada, que respecti les necessitats, la identitat i els interessos de les diferents DO catalanes.
· Algunes de les iniciatives que formen part d’aquest pla són l’inici de la senyalització enoturística i la convocatòria dels I Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015.
Després d’un any de treball intens, la Direcció General de Turisme, a través de la Taula d’Enoturisme, ha presentat el primer pla d’accions de l’enoturisme a Catalunya. Aquest pla, dotat amb 600.000 euros, compta amb el consens i la implicació de tot el sector d’arreu del territori.
Gràcies a aquest pla de promoció i per primera vegada, la Generalitat donarà a conèixer els vins catalans des de la perspectiva de producte turístic, principalment en els mercats català, espanyol, britànic, alemany i Benelux.
El pla inclou nombroses accions de promoció i de comercialització, algunes de les quals ja s’han començat a dur a terme, com ara l’inici de la senyalització a l’entrada de les Denominacions d’Origen (DO) vinícoles catalanes, la convocatòria dels I Premis d’Enoturisme de Catalunya i l’edició en idiomes del primer mapa guia de l’enoturisme a Catalunya.
D’altres accions en què també s’està treballant són la celebració de la I Nit de l’Enoturisme durant la primavera de 2015 i la implementació del Gestor Estadístic de la Direcció General de Turisme en l’àmbit enoturístic, amb una enquesta dissenyada específicament pels cellers. Totes aquestes accions s’afegeixen a l’organització de jornades de comercialització, viatges de familiarització i de premsa, i a la participació en diversos esdeveniments i en fires especialitzades.
Enoturisme Catalunya és el programa de la Generalitat per promoure i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme, amb el repte de posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme a escala mundial.
En el marc d’aquest programa, ara fa un any es va crear la Taula d’Enoturisme amb l’objectiu principal de treballar amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori en tots els àmbits: qualitat, especialització, estratègia, innovació, coneixement, senyalització, promoció i comercialització. En formen part la Direcció General de Turisme, l’INCAVI, l’Agència Catalana de Turisme, els Patronats de les 4 Diputacions, Turisme de Barcelona, URV, les DO’s i empreses, cellers i professionals destacats del món de l’enoturisme.
1ers Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015
Des d’avui i fins el 31 de gener de 2015 està obert el termini de presentació per als I Premis d’Enoturisme de Catalunya 2015. Aquests guardons neixen per reconèixer les millors iniciatives enoturístiques que s’han posat en marxa al país i pretenen ser un estímul per a les empreses perquè vetllin per la qualitat, sostenibilitat i especialització del seu producte, incentivar-les a la millora continua de les seves ofertes i innovar a l’hora de plantejar noves propostes.
S’hi han establert les sis categories següents:
· Restaurants
· Art i Cultura
· Experiències innovadores d’enoturisme en cellers
· Experiències enoturístiques ofertes per agències de viatges especialitzades, empreses d’activitats enoturístiques, transportistes i d’altres
· Pràctiques sostenibles/responsables d’enoturisme
Es valoraran aspectes com ara el caràcter emprenedor, innovador i diferenciador de les iniciatives així com el fet que fomentin l’accessibilitat i la sostenibilitat ambiental i econòmica.
A més del reconeixement que suposa el premi, l’Agència Catalana de Turisme integrarà les iniciatives guanyadores dins la seva estratègia de promoció als mercats internacionals.