Més d’un 66% de les famílies amb les quals s’ha resolt un procés d'intermediació han aconseguit una solució pactada beneficiosa que ha evitat la pèrdua de l’habitatge.
Ofideute és un servei que ofereix l'Agència de l'Habitatge de Catalunya de la Generalitat que es va crear l'any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l'àmbit de l'habitatge i prevenir les conseqüències de les execucions hipotecàries. Des de la seva posada en marxa, s'ha treballat per estendre la intermediació preventiva entre els particulars i les entitats financeres als municipis i al llarg d'aquests dies ha assolit la xifra de 10.000 famílies ateses.
 
En 4 anys s'han obert 57 punts d'atenció
El servei, que va començar amb un sol punt d'atenció que atenien dues persones, ha perseguit intensament facilitar a les famílies, des de la proximitat, l’accés a Ofideute. Per això s’han ampliat els punts d'atenció fins a un total de 57 oficines repartides per tot el territori català, amb un total de 194 persones que han rebut la formació adequada per poder atendre a les persones usuàries.
Evolució del nombre d’oficines Ofideute a Catalunya
 
Ofideute es consolida com un servei d’assessorament  
Del total d’expedients iniciats, 10.000, la meitat deriven cap a una intermediació amb l’entitat financera per arribar a acords, entre altres, de dació amb lloguer social, de reestructuració de pagament o d'aplicació del Codi de bones pràctiques. La resta, casos que opten per l’assessorament, són famílies que s’adrecen a Ofideute per conèixer les possibilitats reals de solució davant la seva entitat prestadora.
 
Moltes de les persones que s’adrecen al servei amb situació de sobreendeutament seran assessorades també sobre els ajuts existents per poder atendre ell pagament de les quotes de la hipoteca (ajuts per a persones en situació d’atur de llarga duranda, ajuts d’emergència, ajuts per a persones ja desnonades, etc.).
 
En aquest sentit, el secretari d’Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala, ha manifestat que “Ofideute s’ha consolidat com un servei d’assessorament i intermediació. Moltes famílies es dirigeixen a nosaltres perquè entenen que l'Administració, no tan sols ha de poder escoltar i analitzar la seva situació, sinó perquè saben que podem trobar i exigir una solució davant les entitats financeres amb la que tenen subscrit el préstec”.  
 
Pel que fa als expedients d'intermediació iniciats efectivament, la tendència indica un increment del nombre de solucions pactades.
 
Podeu veure els gràfics amb les dades desglossades en el pdf.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 57