• Gamelab és un dels esdeveniments amb més prestigi internacional per al sector dels videojocs
Gamelab
Avui s’ha presentat l’onzena edició de Gamelab, que tindrà lloc a Barcelona del 24 al 26 de juny. Gamelab és un dels esdeveniments internacionals amb més prestigi dins el sector dels videojocs, una fira capdavantera en el seu àmbit, que se centra en la formació, el suport a la creació i la difusió de la cultura del videojoc i l’oci interactiu.
 
Han participat en la presentació el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas; el director del Pla idigital  del Departament Empresa i Ocupació, Dani Marco, el director de Gamelab, Iván Fernandez. Lobo, i Gonzo Suárez.    
 
Jordi Sellas ha destacat “la importància que Gamelab se celebri Catalunya, atès que és un referent a nivell europeu per l’afluència de ponents i professionals que comprota. Gamelab combina perfectament formació, atesa la gran oferta formativa de què disposem a Catalunya; suport a la creació, i difusió de la cultura del videojoc”. “El sector del videojoc a Catalunya no és acomplexat. Es basa en petites empreses, que han crescut, i que esperem que segueixin fent-ho. Al Departament de Cultura li interessa fomentar la confluència que genera el videojoc amb diferents arts, com són la narrativa, les arts visuals, l’animació, la música, etc., i Gamelab és l’esdeveniment idoni per fer-ho”, ha afegit Sellas.
 
El director del Pla idigital, Dani Marco, ha ressaltat “que gràcies a esdeveniments com Gamelab, a Catalunya tenim més empreses, més grans i més productives” i ha afegit que “Barcelona i Catalunya són una plaça forta a nivell europeu perquè hi conflueixen talent, una bona situació estratègica i un bon ecosistema empresarial. Gamelab situa Barcelona com la capital del videojoc”.
 
El director de Gamelab, Ivan Fernandez Lobo, ha ressaltat que “la formació i l’educació vinculada al videojoc seran molt importants arreu del món en els propers anys, per la qual cosa el programa de Gamelab els atorga gran importància”.
 
 
Gonzo Suárez ha destacat “Gamelab és un referent de prescripció del sector”. “Enguany, un cop més, portarà a Barcelona les influències més grans que hi ha en oci digital”. Suarez ha destacat que “Espanya i Catalunya tenen un esperit emprenedor i rebel que les converteixen en terreny idoni pel sector. Ho demostra el fet que el creixement de productores i universitats a Catalunya ha estat molt significatiu en els darrers anys”, ha afirmat.
 
 
Gamelab
Cada any participen en aquest fòrum els convidats més representatius del sector del videojoc i l’oci electrònic, tant nacionals com internacionals. Gamelab analitza els temes d’actualitat, crea tendència i opinió i serveix de llançadora per als productes del futur.
 
La seva filosofia gira al voltant de dos eixos: d’una banda, vol servir de punt de trobada en el qual es debat i es defineix el futur de la indústria del videojoc i l’oci interactiu. Per això cada any passen per Gamelab Barcelona els professionals i els gurus més influents del sector, tant nacionals com internacionals; Gamelab és el fòrum on es crea tendència i opinió, el lloc on els visionaris d’avui inspiren els creadors del demà.
 
D’altra banda, Gamelab és també un fòrum econòmic important, una llançadora tant per a les empreses locals que volen expandir el seu negoci a escala internacional com per a les que volen entrar al mercat d’Espanya, d’Europa o de l’Amèrica Llatina. Pels continguts de les conferències i pel networking que ofereix, Gamelab Barcelona és un recurs de valor incalculable per a estudiants i professionals d’orientació, formació i ocupació.
 
Eixos principals de Gamelab 2015
Gamelab se celebrarà a l’Hotel Barceló Sants. Enguany el Mobile World Congress ha acordat la participació de Gamelab per a la seva secció de videojocs.
 
El director del congrés ha donat a conèixer els grans eixos i temàtiques de l’edició d’enguany:
Realitat virtual:
El congrés acollirà el pare del projecte Morpheus, Richard Marks, un eminent investigador de la experiència interactiva, que parlarà sobre els reptes i oportunitats de la realitat virtual. També hi participarà Ken Bretschneider, un visionari amb un projecte per a obrir diversos parcs temàtics que assoleixen la “realitat barrejada” que proposa protagonitzar en primera persona aventures de tota classe gràcies a una combinació de realitat virtual i escenografia real.
 
L’educació en el videojoc
Toru Iwatani, el pare de la major icona del videojoc, el popular Pac-man (Premio Leyenda 2015), així com Gonzalo Frasca, Jordan Shapiro o Peter Vesterbacka (Angry Bird) exposaran com el videojoc pot portar l’educació al segle XXI.
 
La narrativa al videojoc
Aquest any Gamelab ha volgut homenatjar els grans gurus de la narrativa convidant-los a participar en el congrés. És el cas de Jordan Mechner (El príncep de Persia), Chris Crawford (un històric de la narrativa del videojoc), Shinji Mikami, el mestre del terror amb la saga de “Resident Evil” (Premi d’Honor de l’Acadèmia de les Arts i de les Ciències Interactives), Konrad Tomaszkiewicz, creador de The Witcher o Alistair Hope, l’últim “pare” de Alien
 
Zona indie
Hi participen més de 70 empreses per a exhibir producte i fer networking amb les empreses assistents. Intervenen al congrés els representants de la industria independent internacional més destacats: Rami Ismail (Nuclear Throne)  Steve Gayno (Gone Home) Tom Jubert (The Talos Principle), Peter Wingaard (Teslegrad) o el més rebel a la industria, com Goichi Suda (Killer7, No more héroes, Let it Die..)
 
 
Per a més informació, consulteu el web de Gamelab 2015: http://www.gamelab.es/2015/
 

3  

Fitxers adjunts

Fotografia: Presentació de Gamelab 2015 (1)

Fotografia: Presentació de Gamelab 2015 (1)
JPG | 4184

Fotografia: Presentació de Gamelab 2015 (2)

Fotografia: Presentació de Gamelab 2015 (2)
JPG | 4273

Dossier de premsa: Gamelab 2015

Dossier de premsa: Gamelab 2015
PDF | 305