
El director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Domènec Vila, va presidir ahir, a Barcelona, la reunió de la comissió paritària del Codi de Bones Pràctiques Comercials al llarg de la cadena alimentària de Catalunya (CBPC), a la qual també hi van assistir representants de les entitats signatàries de l’Acord.
En el decurs de la trobada, es va fer la valoració i seguiment de les actuacions realitzades de moment durant aquest 2015, en què s’està duent a terme 3 campanyes de promoció de productes de temporada: patata nova, cirera, i pomes/peres. Aquestes campanyes pretenen posar en valor les qualitats d’aquests productes autòctons i de temporada i promoure’n la seva millor percepció i el seu consum.
Durant la reunió, també es va plantejar i debatre noves actuacions en el marc del CBPC per tal de millorar les pràctiques comercials entre les diferents baules de la cadena, així com també amb l’objectiu de donar més transparència a la informació adreçada al consumidor.
Les entitats signants de l’Acord del CBPC, en col·laboració amb el DAAM, han elaborat un tríptic informatiu per a donar a conèixer què és el Codi de Bones Pràctiques Comercials, quins són els seus objectius i les actuacions realitzades. I en aquest sentit, es va aprovar el contingut i disseny d’aquest tríptic informatiu, del qual properament se’n farà difusió per diversos mitjans.
L’Acord del CBPC és una iniciativa de la qual el DAAM n’és el precursor i en coordina les reunions. L’Acord es va signar el 29 de juliol de 2011, és d’adhesió voluntària, i hi participen tots els agents de la cadena alimentària: producció, industria, i distribució agroalimentària.
L’adhesió a l’Acord del CBPC comporta comprometre’s en:
- la millora de les pràctiques comercials;
- la millora de la percepció del consumidor;
- la millora de la comercialització; creixement i orientació del mercat;
- la millora de l’eficiència i desenvolupament tecnològic; i
- a aplicar, interpretar i fer el seguiment de l’Acord.
Finalment, cal remarcar que el CBPC és un exemple de cap a on s’ha d’orientar el sector en el seu conjunt i també el país, unir voluntats, esforços i recursos, amb una finalitat comuna a partir d’un treball conjunt. El gran mèrit del Codi de Bones Pràctiques Comercials és, precisament, que hi hagi aquest acord entre tots els agents i que es treballi intensament i tots plegats en aquesta línia.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.



