Fins a les 20.00 h d’avui dilluns s’han registrat dos sinistres mortals a les carreteres i autopistes de Catalunya
Les vies amb més intensitat de circulació al llarg de l’operació retorn d’avui dilluns són l’AP-7, l’N-340, la C-16, la C-31, la C-32 i la C-65
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que des de l’inici del dispositiu especial de trànsit amb motiu de la festivitat de la segona Pasqua, el divendres 13 de maig a les 15 h, i fins a les 20.00 h d’avui dilluns dia 16, hi ha hagut dues víctimes mortals en dos sinistres a les carreteres i autopistes de Catalunya. El darrer d’aquests sinistres ha tingut lloc aquesta tarda a la GI-532 a Sant Julià de Llor i Bonmatí (la Selva) quan un vehicle ha atropellat dues persones i una d’elles, una menor, ha resultat morta, mentre que l’altra persona ha resultat ferida greu i ha estat traslladada per efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) a l’Hospital Josep Trueta de Girona. L’altre sinistre mortal va tenir lloc ahir diumenge a la tarda a la C-32 a Sitges (Garraf), s’hi van veure implicats un tot terreny, un turisme i una motocicleta i el conductor del vehicle de dues rodes va resultar mort mentre que l’acompanyant va resultar ferida menys greu i va ser traslladada pel SEM a l’Hospital Sant Camil.
Quant a la mobilitat, entre les 12.00 h i les 20.00 h d’avui dilluns 16 de maig, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 215.131 vehicles, un 67,23% dels 320.000 previstos que tornaran fins a les 24 h d’avui dilluns. Pel que fa a l’operació sortida, 504.463 vehicles, un 97,76% dels previstos (516.000 vehicles) van sortir de l’àrea metropolitana de Barcelona entre el divendres 13 de maig a les 15.00 h i el dissabte 14 de maig a les 15.00 h.
Pel que fa a la mobilitat, en el retorn d’aquesta tarda de dilluns cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, les retencions més importants s’estan registrant a l’AP-7 a Fogars de la Selva i la Roca del Vallès, la C-16 a la Nou de Berguedà, l’N-II a Vilamalla, tot en sentit Barcelona. I també a l’AP-7 al Vendrell i Vilafranca del Penedès, l’N-340 a Altafulla, el Vendrell i Castellet i la Gornal, la C-31 a Vilanova i la Geltrú i Sitges, i la C-32 a Sant Pere de Ribes i Viladecans, tot també en sentit Barcelona.
Cal destacar que, per minimitzar les afectacions viàries de la tornada d’avui dilluns, s’han disposat mesures especials d’ordenació i regulació del trànsit a l’AP-7 entre Vilafranca del Penedès i Martorell i també entre Sant Celoni i la Roca, i a la C-32 entre Garraf i l’Hospitalet de Llobregat, tot en sentit Barcelona. A més, s’ha obert el carril bus-VAO de la C-58 per a tot tipus de vehicles (excepte camions de 7,5 tones ó més) també en sentit Barcelona.
D’altra banda, aquest cap de setmana l’SCT ha establert mesures especials de trànsit per facilitar l’accés i la posterior sortida del circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló amb motiu del Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 2016, que s’ha celebrat del 13 al 15 de maig. S’han habilitat diferents carrils addicionals tant d’entrada al recinte com de sortida, amb l’objectiu de minimitzar les afectacions viàries sobretot ahir diumenge. Les mesures especials han afectat principalment les vies següents: AP-7, C-35, C-17, BP-5002, BV-5003 i C-352.
Ahir diumenge a la tarda, arran de l’accident mortal de la C-32 a Sitges, la circulació es va tallar en sentit nord i els vehicles es van desviar per la C-31. En sentit sud, la via també es va restringir per regulació del trànsit. Les restriccions van provocar retencions sobretot en direcció Barcelona. A banda, d’aquesta incidència, es van registrar aturades a altres vies com la C-35 a Parets del Vallès i a la C-17 a Mollet del Vallès en sentit sud, un cop finalitzat el Gran Premi de Fórmula 1, així com a la B-10 entre la Zona Franca i Barceloneta en direcció Nus de la Trinitat. A més, la C-55 es va haver de tallar en sentit nord per la retirada d’un vehicle de grans dimensions de la via. La circulació es va desviar cap a la C-16 (sortida 41).
Durant el matí, es van registrar aturades a diversos punts de la xarxa viària catalana: a la C-35 a Parets del Vallès per accedir al circuit, a l’AP-7 a Mollet del Vallès en sentit nord, a la C-33 a Parets del Vallès per enllaçar amb la C-17 en sentit sud i a la C-32 d’Alella a Cabrils en sentit nord. També hi va haver cues a la C-32 a Gavà en sentit sud a causa d’un accident que va tallar un carril, a la C-31 a Castelldefels en direcció Tarragona, a la B-20 a Sant Boi de Llobregat per enllaçar amb la C-32 en sentit sud i a l’enllaç de la C-32 amb la GI-600 a Tordera en direcció Girona.
Quant a la mobilitat en l’operació sortida, dissabte al matí, els trams amb més problemes de circulació van ser l’AP-7 a Mollet del Vallès en sentit nord, l’N-145 a les Valls de Valira per accedir a Andorra, la C-17 i la C-35 a Parets del Vallès en sentit nord i l’AP-7 i l’N-340 al Vendrell per anar cap a Tarragona.
Durant la tarda de dissabte, un accident a la C-31 a Sitges va causar restriccions en els dos sentits de la marxa. Tanmateix, una topada a l’AP-7 a Sils va provocar el tall de dos carrils en sentit Barcelona.
Per últim, de divendres a la tarda, cal subratllar la circulació amb lentitud i aturades que hi va haver a l’AP-7 entre Cerdanyola i Castellbisbal en sentit sud, les aturades de 12 km que es van registrar a l’A-2 entre Cornellà de Llobregat i Pallejà en sentit Lleida arran d’un accident amb un camió implicat que va tenir lloc a l’altura de Pallejà, i les cues de també uns 12 km que van afectar la B-23 de Sant Just Desvern al Papiol en direcció Martorell i Girona.
D’altra banda, cal recordar que des del dilluns 9 de maig i fins al diumenge 15 l’SCT ha coordinat amb Mossos d’Esquadra i Policies Locals una campanya preventiva de controls intensius del col·lectiu motorista amb l’objectiu de reduir la sinistralitat dels vehicles de dues rodes. Els agents de la Policia de la Generalitat han realitzat els anomenats controls PREMOT (PREvenció MOToristes) en què han dut a terme en una estratègia operativa de vigilància als motoristes com a infractors, però també com a possibles víctimes de conductes de risc dels conductors de la resta de vehicles. En les zones urbanes, els controls s’han centrat sobretot en la vigilància de l’ús del casc.



