• El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el secretari autonòmic d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Josep Vicent Boira, es reuneixen a València per tractar els temes en comú d’ambdues administracions
  • Ambdós governs exigeixen a l’Estat una programació conjunta de les obres i dels projectes, el compliment dels terminis i l’existència d’un coordinador del Corredor amb una visió global
Ricard Font València Corredor
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el secretari autonòmic d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, s’han reunit aquest dimecres a València, per tractar dels temes en comú d’ambdues administracions, amb una especial atenció al Corredor Mediterrani (CMED). En aquest sentit, reclamen a l’Estat una “planificació real” del Corredor com a eix econòmic cabdal; és a dir, “una planificació conjunta de les obres i projectes, el compliment de terminis i un coordinador del Corredor amb una visió global”.
 
Ricard Font ha remarcat que  “la capacitat exportadora, econòmica, turística i portuària dels territoris per on transcorre és única a l’Estat i mereix una inversió justa”. Per aquest motiu, “la nul·la planificació del Ministeri de Foment és una rèmora insuportable per al Corredor”. Per a Boira, “els problemes del Corredor no es circumscriuen només en l’àmbit de l’obra pública, sinó a la gestió i planificació. La infraestructura presenta diversos colls d’ampolla, que Foment segueix sense solucionar”, per exemple, la gestió del túnel fronterer o les obres aturades al tram Tarragona-Castellbisbal.
 
Model radial de mobilitat
 
Per ambdues administracions és clau que el Ministeri finalitzi les obres del tram Tarragona-Vandellòs, en execució des de fa 10 anys, i encara sense data de posada en servei. Aquesta actuació permetria reduir el temps de trajecte entre Barcelona i Alacant mitja hora. “Constatem que avui la manera més ràpida de connectar Alacant i Barcelona passa per anar fins a Madrid i d'allí a Alacant amb la línia d'AVE”, ha dit Font. “Això no és casual, respon a un model ideològic i polític de mobilitat radial irracional, incoherent i sobretot ineficient econòmicament que o bé respon a una intencionalitat política perversa o bé a una incompetència crònica”, ha conclòs.
 
Obres al tram Tarragona-Castelló, sense data
 
D’altra banda, denuncien que les obres de conversió a l’ample internacional del tram entre Tarragona i Castelló encara no hagin començat . “Havia d'estar enllestit el 2015 i avui no tenim cap informació al respecte quan es tracta del tram central del CMED”, ha posat de relleu Ricard Font.  
 
En la reunió de treball d’aquest dimecres també han participat el director d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; el director general de CIMALSA, Isidre Gavín; i el subdirector de Mobilitat de la Generalitat valenciana, Josep Llin.
 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 185

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 477