Direcció General de Comunicació

El Govern acorda ampliar competències en gestió de personal a diferents departaments per tal d'agilitzar procediments i garantir l'atenció de proximitat als treballadors

El Govern acorda ampliar competències en gestió de personal a diferents departaments per tal d'agilitzar procediments i garantir l'atenció de proximitat als treballadors

query_builder   11 juliol 2017 14:35

event_note Nota de premsa

El Govern acorda ampliar competències en gestió de personal a diferents departaments per tal d'agilitzar procediments i garantir l'atenció de proximitat als treballadors

 
  • L’acord s’insereix en el procés de reforma i modernització de l’Administració i pretén procurar una administració més àgil, eficaç i eficient
  • El Govern ha valorat positivament l’experiència posada en marxa l’any 2014,  ha acordat mantenir aquesta atribució els propers 5 anys i n’ha ampliat les competències segons les necessitats de cada departament
  • La Secretaria d’Administració i Funció Pública, com a òrgan de caràcter transversal, mantindrà les potestats de supervisió, coordinació i assessorament de la gestió d’aquestes competències
 
 
El Govern ha acordat renovar per un període de 5 anys l’atribució de diverses competències en gestió de personal a diferents departaments de la Generalitat, amb l’objectiu de flexibilitzar i agilitzar els procediments de funció pública i millorar l’atenció als treballadors públics. Aquesta atribució de competències es va impulsar l’any 2014 i, davant els resultats positius de l’experiència, el Govern ha acordat prorrogar-la cinc anys més i ampliar-la amb noves competències segons les necessitats de cada departament
 
L’acord es refereix, entre d’altres qüestions, a la potestat dels departaments de convocar els processos selectius i els concursos generals de provisió de llocs de treball, de nomenar el personal funcionari o de declarar la situació administrativa i de les jubilacions. L’acord s’insereix en el procés de reforma i modernització de l’Administració de la Generalitat i pretén procurar una administració més àgil, eficaç i eficient. 
 
Aquesta mesura va especialment adreçada als departaments amb col·lectius de personal que destaquen per la seva especificitat i el seu nombre. A banda de les atribucions generals a tots els departaments, l’acord inclou altres competències de la gestió de recursos humans d’alguns col·lectius dels departaments de Salut, d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i de Justícia. Com a novetat, afegeix a partir d’enguany altres sectors funcionarials dels departaments de la Presidència, de Cultura, de Territori i Sostenibilitat, de Treball, Afers Socials i Famílies, i d’Empresa i Ocupació.
 
La Secretaria d’Administració i Funció Pública, com a òrgan de caràcter transversal, manté les potestats de supervisió i coordinació de la gestió de les competències atribuïdes als departaments, així com les d’assessorament i assistència de les seves unitats competents.