Direcció General de Comunicació

Foto de família de la Taula Estratègica, avui.

Calvet: "Cal una empenta executiva al Corredor Mediterrani, un projecte amb un ampli consens territorial i sectorial"

query_builder   10 desembre 2018 16:44

event_note Nota de premsa

Calvet: "Cal una empenta executiva al Corredor Mediterrani, un projecte amb un ampli consens territorial i sectorial"

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat demana a la coordinadora europea del CMED que convoqui una reunió amb els governs estatals i regionals per calendaritzar actuacions del Corredor
  • Calvet anuncia que a la pròxima Taula Estratègica del Corredor Mediterrani es convidarà els governs del País Valencià, Andalusia, Múrcia, Aragó, les Illes Balears i de la regió d’Occitània
  • La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, destaca: “El Corredor Mediterrani és un projecte de consens, un escenari de cohesió i màxima implicació, una reivindicació compartida entre tots”
Foto de família de la Taula Estratègica, aquest dilluns 10 de desembre.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, han presidit aquest matí la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, amb l’assistència de més de 130 representants del món econòmic, social i acadèmic català. A la trobada hi han assistit la coordinadora europea del Corredor, Iveta Radičová, i el coordinador estatal, Vicent Boira, als quals Calvet ha demanat “ajut per donar l’empenta executiva a aquest projecte que durant anys no li ha ha donat el Govern espanyol”. Calvet ha destacat la necessitat de teixir “nous consensos amb una visió àmplia de corredor” i per això ha anunciat que a la pròxima Taula Estratègica es convidarà els governs del País Valencià, Andalusia, Múrcia, Aragó, les Illes Balears i de la regió d’Occitània.
 
Calvet i Chacón han posat en valor l’alt consens que genera el Corredor Mediterrani a Catalunya, on hi ha unanimitat entre els membres de la Taula Estratègica al voltant de l’impuls que cal donar a aquesta infraestructura. Precisament Chacón ha destacat que el Corredor Mediterrani “és un escenari de cohesió i màxima implicació, una reivindicació compartida entre tots els que som avui aquí”.
Calvet, durant la seva intervenció.
Calvet ha exposat que el corredor “és dinamització econòmica, cohesió social i generació d’ocupació” i ha denunciat que tot i que “el Corredor és europeu, l’execució del projecte és a càrrec dels estats, i en el cas de l’espanyol hem hagut de veure com durant anys s’han prioritzat altres infraestructures en lloc de donar l’impuls que calia al Corredor Mediterrani, que té un traçat natural i que respon a una lògica econòmica i social que ningú posa en dubte”. A més, “som una de les regions europees més exportadores i aquesta inoperància ens ha tallat les ales en moltes ocasions i ens ha privat d’inversions logístiques que requerien d’una bona connectivitat amb Europa i amb el món”, ha reblat.
 
La consellera d’Empresa i Coneixement ha exposat: “Volem ajudar a créixer una societat dinàmica i emprenedora que estableixi noves vies d’interrelació, amb l’obertura de les portes des del Sud d’Europa. I, en aquest sentit, el Corredor és una infraestructura que dona resposta a la globalització econòmica, que reafirma aquesta sòlida i necessària connectivitat de Catalunya amb la Unió Europea”.
Chacón ha obert la trobada.

Corredor amb bones connexions
 
Durant la reunió s’han tornat a posar sobre la taula les actuacions prioritàries: el nou corredor de doble via Vandellòs – Camp de Tarragona, els accessos al Port de Barcelona i l’estació de la Sagrera. Però Chacón ha destacat que més enllà de les obres “el corredor és una infraestructura que genera activitat i competitivitat; que recorre, estructura i connecta les zones més dinàmiques de l’Estat espanyol amb Europa”. I Calvet ha afegit: “La nostra estratègia és que sigui una infraestructura que connecti, en xarxa amb el territori” i per això ha destacat també com a prioritàries les connexions amb les plataformes logístiques, els ports, els aeroports i les xarxes viària i ferroviària. Chacón ha destacat: “Les infraestructures no són construccions nacionals, s’han de pensar en clau de productivitat i de benestar per a les persones. Aquesta és la política d’infraestructures de les economies avançades i aquest és el projecte de país que volem per a Catalunya”.
 
El conseller Calvet ha aprofitat la presència de la coordinadora europea per demanar-li que convoqui una reunió entre els governs estatals i els regionals “on es puguin calendaritzar les actuacions que han de fer tant els estats com les regions per donar compliment de connectar més i millor el Corredor”.
 
Calvet ha explicat que a la reunió d’avui de la Taula “hem constatat, novament, que ens cal un corredor eficient, d’alta capacitat però també multimodal i digitalitzat”. “Hem de projectar el Corredor que necessitem d’aquí a deu anys i potser toca pensar ja en una doble plataforma on les mercaderies tinguin una via exclusiva que ens permeti, per exemple, continuar assegurant el creixement del Port de Barcelona”, ha dit. El titular de Territori i Sostenibilitat també ha insistit que el Corredor Mediterrani ha de ser “eficient econòmicament. No ens podem seguir permetent el que ens passa avui, per exemple, a la galeria del Pertús on aquest 2018 entre mercaderies i passatgers només passaran 4.800 trens, quan la previsió era de 34.000”.

3  

Imatges

Foto de família de la Taula Estratègica, aquest dilluns dia 10 de desembre

Foto de família de la Taula Estratègica, aquest dilluns dia 10 de desembre 331

Calvet, durant la seva intervenció.

Calvet, durant la seva intervenció. 288

Chacón ha obert la trobada.

Chacón ha obert la trobada. 194

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia