Per a la selecció dels centres es tindran en compte els criteris d’adequació del projecte als objectius del programa L'art de parlar, la planificació i temporització del projecte d'acord amb la descripció del programa, la viabilitat de les actuacions planificades al projecte, la planificació de l'impacte en diferents nivells educatius i ensenyaments del centre i la coherència amb el Projecte educatiu de centre, el Projecte de direcció i altres plans de centre.
Els objectius del programa, entre d’altres, són millorar la competència comunicativa de l'alumnat, ajudar als participants a aplicar amb èxit la competència global en la vida quotidiana, i potenciar l'ús d'un llenguatge no sexista, la curiositat lingüística i cultural de l'alumnat. També assessorar el professorat, preferentment aquell implicat en la inclusió, la cohesió social i l'alfabetització, i acompanyar-lo en el procés de planificació conjunta d'objectius, continguts i criteris d'avaluació dels diferents àmbits des de la perspectiva de curs o nivell.
Els projectes dels centres participants tindran una durada de tres cursos i inclouran les fases de disseny -diagnòstic i elaboració del projecte-, implementació -compliment de la planificació i seguiment de les actuacions- i finalització del projecte -avaluació final i transferència-. Durant el desenvolupament del programa es recolliran i documentaran els processos i es generaran les evidències que reflecteixin les actuacions realitzades. Aquestes, es compilaran en una memòria al finalitzar cada curs escolar, que caldrà integrar en la memòria anual de centre. I, al finalitzar el programa, s'haurà de lliurar la memòria final.
20 de juny de 2019