Educació

Adults

Educació crea el programa L'art de parlar per reforçar la competència oral dels alumnes de les escoles d'adults

query_builder   20 juny 2019 15:00

event_note Nota de premsa

Educació crea el programa L'art de parlar per reforçar la competència oral dels alumnes de les escoles d'adults

  • Els centres educatius que hi vulguin participar a partir del curs 2019-2020 s’hi poden inscriure fins el 20 de setembre de 2019
  • Alguns dels objectius del programa són millorar la competència comunicativa de l'alumnat o potenciar l'ús d'un llenguatge no sexista
El Departament d’Educació ha publicat avui al DOGC la resolució per la qual es crea el Programa d'innovació pedagògica L'art de parlar i s'obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2019-2020. La finalitat del programa és reforçar la competència oral dels alumnes dels ensenyaments de llengua a l'educació d'adults dins el marc de la competència global. Els centres educatius que hi vulguin participar s’hi poden inscriure fins el 20 de setembre de 2019
 
L'art de parlar està adreçat als centres educatius d'educació d'adults de titularitat pública dependents del Departament d'Educació i centres municipals autoritzats que imparteixen ensenyaments de llengües. Els centres que en vulguin formar part hauran de complir els següents requisits: elaborar un avantprojecte de centre, impulsar el treball en equip i en xarxa, lliurar la declaració de l'aprovació per participar en el programa per part del claustre i del consell de centre, i no haver participat, ni estar participant, amb el mateix projecte en un altre programa d'innovació.
Adults
Per a la selecció dels centres es tindran en compte els criteris d’adequació del projecte als objectius del programa L'art de parlar, la planificació i temporització del projecte d'acord amb la descripció del programa, la viabilitat de les actuacions planificades al projecte, la planificació de l'impacte en diferents nivells educatius i ensenyaments del centre i la coherència amb el Projecte educatiu de centre, el Projecte de direcció i altres plans de centre.
 
Els objectius del programa, entre d’altres, són millorar la competència comunicativa de l'alumnat, ajudar als participants a aplicar amb èxit la competència global en la vida quotidiana, i potenciar l'ús d'un llenguatge no sexista, la curiositat lingüística i cultural de l'alumnat. També assessorar el professorat, preferentment aquell implicat en la inclusió, la cohesió social i l'alfabetització, i acompanyar-lo en el procés de planificació conjunta d'objectius, continguts i criteris d'avaluació dels diferents àmbits des de la perspectiva de curs o nivell.
 
Els projectes dels centres participants tindran una durada de tres cursos i inclouran les fases de disseny -diagnòstic i elaboració del projecte-, implementació -compliment de la planificació i seguiment de les actuacions- i finalització del projecte -avaluació final i transferència-. Durant el desenvolupament del programa es recolliran i documentaran els processos i es generaran les evidències que reflecteixin les actuacions realitzades. Aquestes, es compilaran en una memòria al finalitzar cada curs escolar, que caldrà integrar en la memòria anual de centre. I, al finalitzar el programa, s'haurà de lliurar la memòria final.
 
 
20 de juny de 2019

1  

Imatges

Adults

Adults 438

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia