Educació

Foto

Educació presenta el model de formació i desenvolupament professional docent de la Xarxa de Competències Bàsiques

query_builder   22 novembre 2019 12:16

event_note Nota de premsa

Educació presenta el model de formació i desenvolupament professional docent de la Xarxa de Competències Bàsiques


  • Aquest model de formació en xarxa s’ha recollit en el document "Formar per transformar", que s’ha elaborat amb l’assessorament dels experts David Duran, Olga Esteve, Fernando Hernández i Neus Sanmartí
  • Es tracta d’un model de formació en xarxa que té com a objectiu afavorir la transformació dels centres educatius per millorar els aprenentatges ​de tots els alumnes
  • Actualment, més de 700 centres i 10.000 docents formen part d’aquesta xarxa
Foto

El Departament d’Educació ha presentat aquest matí el document "Formar per transformar", que recull el model de formació i desenvolupament professional docent de la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb). L’objectiu del model de la Xarxa Cb, que ara s’aplega en aquest document, és el d’afavorir la transformació dels centres educatius per millorar els aprenentatges ​de tots els alumnes. Actualment la Xarxa Cb està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents.

La benvinguda a l’acte, que ha tingut lloc a la seu del Departament, l’ha fet la directora general de Currículum i Personalització, Maite Aymerich, qui ha afirmat que la Xarxa Cb “és la més antiga i consolidada del Departament i que aquest curs arriba a la seva majoria d'edat”. Ha afegit que “parlem de professionalització perquè el terme formació permanent se'ns queda una mica insuficient per definir tots els àmbits d'actuació de la xarxa: l'aula, el clima de centre, l'enriquiment fruit de l'intercanvi i treball conjunt amb altres centres del mateix territori i d'altres territoris”. També ha destacat que la xarxa crea un espai d'aprenentatge docent “entre iguals i de col·laboració, però també persegueix una transformació sostenible de cada escola i del sistema en conjunt”.

El document "Formar per transformar", tal com ha explicat Aymerich, és fruit de tot un any de feina de l'equip de coordinació de la Xarxa Cb, assessorats pels professors David Duran  (Universitat Autònoma de Barcelona), Olga Esteve Universitat Pompeu Fabra), Fernando Hernández (Universitat de Barcelona) i Neus Sanmartí (Universitat Autònoma de Barcelona), que formen part del grup d'experts que assessoren i validen el propi model. L’acte ha comptat amb una taula rodona on hi han participat aquests quatre experts.

Així doncs, aquest nou document proporciona la base conceptual del model de professionalització docent de la Xarxa Cb. Reflecteix el concepte de la innovació com a transformació, la visió del lideratge compartit i l'estructura organitzativa de base col·laborativa entre iguals i en xarxa, que facilita el desenvolupament professional individual i col·lectiu, així com la sostenibilitat i la transferència dels processos de transformació.

La Xarxa de Competències Bàsiques

La Xarxa Cb és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, que promou el Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa Cb està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, escoles d’adults, centres d’educació especial i escoles rurals que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.

 

22 de novembre de 2019

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia