query_builder 11 desembre 2019 12:52
event_note Nota de premsa
La Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Consum (ACC) i l’Institut Català de les Dones (ICD), i el Col·legi de Publicitàries i Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, impulsen accions per fomentar la publicitat amb perspectiva de gènere.
La directora de l’ACC, Beth Abad; la directora de l’ICD, Núria Ramon, i la degana del Col·legi de Publicitàries i Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, Rosa Romà, han signat avui un conveni marc de col·laboració amb l’objectiu que els i les professionals que realitzen activitat publicitària portin a terme les corresponents campanyes publicitàries des d’un punt de vista de perspectiva de gènere, de manera que s’eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere i es superin els estereotips sexistes, tot tenint en compte la defensa dels drets de les persones consumidores.
L’acord contempla accions de formació, assessorament i divulgació, així com la implementació d’actuacions per sensibilitzar, prevenir i lluitar contra el sexisme en els mitjans de comunicació i en el consum, tal i com recull el Pla estratègic de polítiques d’igualtat de gènere del govern de la Generalitat de Catalunya 2019-2022, aprovat per Acord de Govern de 9 de juliol de 2019.
En aquest sentit, l’acord recull les següents línies d’actuació:
Per part de la Generalitat, l’ACC i l’ICD facilitaran el personal necessari per dur a terme les actuacions en matèria de publicitat i perspectiva de gènere. Així mateix, entre d’altres accions, col·laboraran de forma coordinada amb el Col·legi en l’atenció de consultes relacionades amb en drets de les persones consumidores i perspectiva de gènere.
De la seva banda, entre d’altres actuacions el Col·legi incorporarà i farà publicitat en el seu portal web, dintre dels apartats específics corresponents com l’Espai Virtual d’Assessorament a persones col·legiades, del Codi d’Ètica Professional, dels codis de conducta específics que es puguin adoptar en matèria de publicitat i consum amb perspectiva de gènere i dels documents relacionats amb aquest tema. I alhora, es compromet a mantenir la perspectiva de gènere com a criteri d’actuació i a promoure que la publicitat desenvolupada per les persones membres es faci d’acord amb els principis de suficiència, objectivitat, veracitat i autenticitat, sense induir a l’error ni generar falses expectatives en les persones consumidores i usuàries.
Campanya “Reflexiona sobre # ElPaperDelRegal”
Per donar compliment a la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, l’ACC i l l’ICD també han posat en marxa la campanya “Reflexiona sobre #ElPaperDelRegal”. Coincidint amb el Nadal, han endegat aquesta iniciativa conjunta que té com a finalitat fomentar la conscienciació per a una compra de joguines segures, lliures de violència i de continguts que puguin crear addicció, i alhora sensibilitzar sobre la importància de la transmissió de valors igualitaris als infants a través del joc i les joguines.
La campanya que es difondrà fins el proper 15 de desembre, contempla anuncis en mitjans impresos, diaris digitals i, sobretot, l’edició i distribució de 56.000 cartells a botigues d’arreu de Catalunya.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________