Justícia, Drets i Memòria

.

900 12 18 24 i infovictimesdelicte.justicia@gencat.cat

Cauen un 60 % les consultes per robatoris i furts durant el confinament

query_builder   27 abril 2020 09:12

event_note Nota de premsa

900 12 18 24 i infovictimesdelicte.justicia@gencat.cat

Cauen un 60 % les consultes per robatoris i furts durant el confinament

El servei d’atenció i informació a la víctima del delicte ha atès unes 400 trucades i correus entre març i abril

Les consultes relacionades amb la violència en l’àmbit familiar passen de 36 a 55

.
.

El servei d’atenció i informació a la víctima del delicte del Departament de Justícia ha rebut 410 consultes durant març i abril, mesos que coincideixen amb el confinament. Es tracta d’un 36 % menys de consultes respecte el mateix període de l’any anterior, quan se’n van rebre 644. La major part de consultes han estat relacionades amb robatoris i furts. Se n’han atès un total de 89 d’aquesta tipologia, un 60 % menys que l’any passat, quan se’n van atendre 227.

En segon lloc, el servei ha atès 75 consultes relacionades amb la violència masclista, que és aquella que exerceix l’home sobre la seva parella o exparella dona. És una xifra que suposa una disminució d’un 13 % respecte el mateix període de l’any passat, quan se’n van atendre 86. En tercer lloc, el servei ha atès 55 consultes relacionades amb la violència domèstica, que es aquella que es produeix en l’àmbit familiar. És a dir, d’un pare o d’una mare cap els seus fills, d’avis cap a nets i a l’inrevés o de les parelles del pare o de la mare cap als fills i a l’inrevés. Es tracta d’un 53 % més de consultes d’aquesta tipologia que l’any anterior, quan n’hi va haver 36. D’altra banda, i malgrat el confinament, el servei ha registrat 5 consultes per conflictes veïnals, que és el mateix nombre de casos atesos entre març i abril de 2019.

Què pregunten els ciutadans?

La gran majoria de trucades i correus, un 45 %, són per saber quin és el procediment per interposar una denúncia durant el període d’alarma. En la resta de casos, els ciutadans pregunten quins són els serveis socials, sanitaris, judicials i policials que tenen al seu abast o què han de fer davant d’una citació judicial.

 

.
.

Perfil de les persones ateses

La majoria de les consultes, un 82 %, han estat per via telefònica, mentre que la resta han estat per correu electrònic. El 60 % han estat realitzades per dones. En un 30 % dels casos, són fetes per persones de més de 60 anys. Un 15 %, per persones de 18 a 30 anys; un 17 %, per persones de 31 a 40 anys; un altre 17 %, per persones d’entre 40 a 50 i un 9%, per persones de 50 a 60 anys. Servei d’informació i atenció a les víctimes del delicte

L’atenció amb el Servei d’Informació i Atenció a les Víctimes del Delicte s’ha de fer a través del telèfon 900 12 18 84 o de l’adreça electrònica infovictimesdelicte.justicia@gencat.cat. Un equip de juristes, psicòlegs, treballadors i educadors socials informen, assessoren i orienten les persones que hi contacten sobre on s’han de dirigir, com s’han de protegir i, si cal, els hi ofereixen suport psicològic i de contenció emocional. És un servei per a qualsevol persona víctima d’un delicte. L’horari d’atenció és de les 8 del matí fins a les 10 de la nit, i els usuaris s’hi poden adreçar en català, castellà, anglès, francès, alemany i àrab.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia